Kustannusvaikuttavuuden parantaminen sote-palveluissa tekoälyn avulla
14.10.2025
Sote-palveluiden kustannukset kasvavat jatkuvasti. Väestön ikääntyminen, kehittyvät hoitomahdollisuudet ja nousevat henkilöstökulut ovat tuttuja syitä. Taustalla vaikuttaa usein myös häiriökysynnän ilmiö.
Häiriökysyntä tarkoittaa kontakteja, jotka kuormittavat palveluita, nostavat kustannuksia ja heikentävät hoidon saatavuutta. Ilmiö vie resursseja pois oikeasti tärkeästä työstä, mutta siihen on todistetusti toimivia ratkaisuja.
Tässä webinaarissa Aiwon COO Jani Jokela ja SSBD Consulting Oy:n johtava konsultti Hermanni Hyytiälä avaavat:
- mitä häiriökysyntä tarkoittaa sote-palveluissa käytännössä
- miten sen vaikutukset näkyvät kustannuksissa, saatavuudessa ja henkilöstön työkuormassa
- miten tekoälyn avulla voidaan tunnistaa häiriökysynnän juurisyitä ja löytää ratkaisuja vähentää sitä merkittävästi
Ilmoittaudu mukaan ja opi, miten tekoäly voi auttaa vapauttamaan sote-organisaatioiden resursseja sinne, missä niitä eniten tarvitaan!
Webinaari järjestetään Wave-jäsen Aiwon kanssa. Seuraa yritystä LinkedInissä tästä.
Etkö pääse live-lähetykseen? Ei huolta, ilmoittautuneena saat tiedon, kun tallenne on katsottavissa. Kannattaa siis ilmoittautua mukaan!
Webinaariasiantuntijat
Hermanni Hyytiälä
Johtava konsultti
SSBD Consulting Oy
Jani Jokela
COO
Aiwo
Wave erinomaisen asiakaspalvelun puolesta
Wave on asiakaspalvelun ammatillinen verkosto. Waven yli 100 jäsenorganisaatiota yhdistää halu kehittää asiakaspalvelua. Wave tarjoaa asiakaspalvelun kehittämisen tueksi aktiivisen ja asiantuntevan verkoston, kilpailut Vuoden asiakaspalvelu ja henkilökilpailu, koulutuksia, yritysvierailuja sekä ammattitapahtumia. Järjestämme myös Suomen suosituimman asiakaspalvelutempauksen, yhteisöllisen Asiakaspalveluviikon.
Seuraa Wavea LinkedInissä tästä.
Ota yhteyttä Wave-jäsenyydestä tai osta suoraan Oppiasta ja liitä organisaatiosi asiakaspalvelun ammatilliseen verkostoon!
