SIAM - Service Integration & Management - Pre-event webinaari

Kesto:1 t
Kieli:suomi
Teknologia:Oppia (GoToWebinar)

24.4.2020

Maksuton webinaari
klo12.00-13.00

Palveluintegraatio (SIAM) on viime vuosina voimakkaasti yleistynyt toimintamalli, jossa organisaatiot ohjaavat keskitetysti kumppaneitaan ja sisäistä toimintaa yhtenäisten prosessien mukaisesti. Tavoitteena on varmistaa, että palvelut ja niihin liittyvät prosessit toimivat saumattomasti ja tehokkaasti monitoimittajaympäristössä.

Palveluintegraatiossa korostuu yhteistyö, läpinäkyvyys palveluihin, toimintamallien tehostaminen sekä toiminnan jatkuva mittaaminen ja analysointi. SIAMin hyötyinä ovat tyypillisesti parantunut käyttäjätyytyväisyys ja tuottavuus sekä säästöt kokonaiskustannuksissa.

Webinaarissa käymme läpi Minimum Viable SIAM -mallin. Lisäksi saamme katsauksen päivitetyn SIAM Foundation -sertifikaatin ja kurssin sisältöön ja vaatimuksiin.

Tämä webinaari toimii maistiaisena 25.8.2020 järjestettävälle SIAM-tapahtumalle. Molemmat on suunnattu palvelunhallinnan ja palveluintegraation ammattilaisille, palvelujohtajille, hankinnan ammattilaisille ja kaikille palveluiden tuottamiseen osallistuville niin asiakasorganisaatioissa, toimittajaorganisaatioissa kuin palveluintegraattorina toimivissa tai sellaiseksi suuntaavissa organisaatioissa. Syksyn tapahtumaan on vielä muutama paikka vapaana, katso lisää täältä >>

Ohjelma

11:45-12:00 Kirjautuminen webinaariin

12:00-12:25 Esitys 1: Minimum Viable SIAM, Timo Ahonen  (suomeksi, materiaali englanniksi)

Minimum Viable SIAM määrittää vähimmäistason palveluintegraatiolle. Se kuvaa mm. vähimmäistehtävät, jotka kuitenkin jo tuottavat merkittävää lisäarvoa ja näkyviä tuloksia. Skaalautuva malli sisältää lisäksi komponentit, sekä parhaat käytännöt palveluintegraation kehittämiselle pitkällä aikavälillä.

12:25-12:50 Esitys 2: SIAM Foundation 2nd edition, aihepiirin parhaan käytännön uudet tuulet, Lari Peltoniemi (suomeksi, materiaali englanniksi)

 

Puhujat

Timo Ahonen, Sofigate

Timo on Sofigaten Senior Advisor ja Palvelujohtamisen asiantuntijapalveluiden CTO. Hänellä on laaja kokemus IT:n ja digitaalisten palveluiden johtamisesta ja kehittämisestä kansainvälisissä ympäristöissä.

 

https://cdn.oppia.fi/assets/img/images/eimg__192ea3b420947477136d77b774fdedd5.png

Lari Peltoniemi, Wakaru

Lari on työskennellyt prosessien ja toiminnan kehittämisen ja arvioinnin alueella yli 10 vuotta. Päätoimisesti IT-palveluiden prosessien määrittelyn, kehittämisen ja johtamisen alueella hän on toiminut vuodesta 2005. Hän on konsultoinut ja valmentanut useita suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä ja organisaatioita ITIL/ITSM prosessien määrittelyihin, käyttöönottoon ja kehittämiseen liittyen. Lari on sertifioitu ITIL Foundation, ITIL Intermediate, VeriSM, SIAM Foundation, CAPO, CASM ja CMDB Foundation valmentaja.

 

SIAM -valmennukset löydät Oppia.fi:stä.

 

HUOM! Webinaari on mahdollista katsoa myös jälkitallenteena, jos et pääse mukaan live-lähetykseen. 

Järjestäjä