Webinaari: Julkisten hankintojen hankintasopimukset

Kesto: 1 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali: pdf
Webinaari: Julkisten hankintojen hankintasopimukset, ei tenttiä
1.00 Kpl
Webinaari: Julkisten hankintojen hankintasopimukset (1 pv), 15.09.2020
590 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 501,50€

Tuotekuvaus

Hyvin laadittu hankintasopimus on julkisissa hankinnoissakin toimivan yhteistyön ydin. Hankintasopimuksen merkitys jää usein kilpailutusvaiheessa helposti vähälle huomiolle, vaikka juuri hankintasopimus määrittelee koko myöhemmän yhteistyön. Koulutuksessa käydään läpi sopimusehtojen huomioiminen tarjouspyyntövaiheessa ja yleisten sopimusehtojen käyttäminen sopimuksen laatimisen apuna.

Päivän aikana käydään läpi:

  • hyvän julkisten hankintojen hankintasopimuksen peruskivet
  • keskeisimmät sopimusehdot tavara- ja palvelusopimuksissa
  • miten sopimusehdot kannattaa huomioida sopimuksen laatimisessa

Hyvälläkään hankintasopimuksella ei tee mitään, jos sopijapuolet eivät sitä noudata. Päivän aikana käsitellään:

  • hankintasopimuksen seurantaa ja valvomista
  • onko sopimusta mahdollista muuttaa sopimuskaudella
  • voiko ongelmatilanteisiin varautua ennalta ja miten sopimusreklamaatit kannattaa tehdä? 

Osallistujat saavat käyttöönsä JYSE -ehtoihin pohjautuvat tavara- ja palveluhankintojen sopimusmallit. Koulutuksessa tehdään harjoituksia ja syvennetään teoriaa pienryhmätyöskentelyllä. Otetaan yhdessä julkisten hankintojen hankintasopimukset haltuun - tervetuloa!

Kohderyhmä: Hankintayksiköiden edustajat, julkisiin hankintoihin osallistuvat tarjoajat.

Tilaisuus lähetetään suorana, ei tallennetta. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat viimeistään edellisenä päivänä ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Koulutuksen jälkeen saat koulutusaineiston sähköisenä ilmoittamaasi sähköpostiin.

Muista varmistaa, että tietokoneesi internetyhteys toimii, koneen ääniresurssit ovat käytössä ja äänenvoimakkuus sopivalla tasolla. Suosittelemme kuulokkeiden ja mikrofonin käyttöä.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan sähköpostilla ilmoittautuminen@yritysakatemia.fi tai soittamalla 09-696 2950.



Ohjelma

Päivämäärä Aloitusaika Lopetusaika Huom!
15.09.202009:0016:00

Ohjelma klo 09:00-16:00

Tilaisuuden avaus ja tavoitteet

Hankintasopimus julkisissa hankinnoissa

  • Hankintalain reunaehdot - Milloin ja miten hankintasopimus syntyy
  • Neuvotteluvara

Keskeiset sopimusehdot käytännössä

  • Sopimuksen kohteen ja laatutason määrittely
  • Sopimuskauden pituus ja mahdolliset optiot
  • Laatutason määritteleminen, miksi se on niin vaikeaa vai onko?
    • Bonukset ja sanktiot
  • Hintaan liittyvät sopimusehdot
    • Hinnan muuttamisehdot

Sopimuksen seuranta, sopimusrikkomukset ja sopimuksen päättäminen

  • Miten ja miksi sopimusta kannattaa valvoa?
  • Miten sopimusreklamaatiot kannattaa tehdä?
  • Sopimusrikkomusten seuraamukset
    • Vahingonkorvaus

Sopimusmuutokset

  • Voiko hankintasopimuksesta vetäytyä tai voiko sopimusta muuttaa?
  • Sopimuksen irtisanominen ja purkaminen
  • Miten varaudun muutoksiin sopimuskauden aikana?

Tilaisuuden yhteenveto ja päättäminen

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!