- -

SIAM - Service Integration & Management

Palveluintegraation tapahtuma SIAM 2020 kokoaa yhteen palvelunhallinnan ja hankinnan ammattilaiset sekä palveluiden tuottamiseen osallistuvat ammattilaiset. Tapahtumapaikkana 2.4.2020 on Messukeskus, Siipi, Helsingin Pasilassa.

SIAM 2020 -tapahtumassa päivän aiheina ovat:

  • Miten palveluintegraatiota on toteutettu käytännössä eri organisaatioissa
  • Mitkä ovat palveluintegraation keskeiset hyödyt ja miksi se yleistyy voimakkaasti
  • Miten palveluintegraatiota on otettu käyttöön
  • Miten hyödynnät data-analytiikkaa palveluiden johtamisessa
  • Kuinka hyödynnät palveluintegraatiota julkisten pilvipalveluiden (Public Cloud) hallinnassa ja johtamisessa

Näihin kysymyksiin ratkaisuja ja vastauksia haemme asiantuntijapuheenvuorojen kautta, mutta myös yhdessä osallistujien kanssa. Jokaisen puheenvuoron yhteyteen olemme varanneet aikaa myös keskustelulle. Mukana case esimerkkejä seuraavilta yrityksiltä: OP, YIT, UPM ja FINAVIA.

Palveluintegraatio (SIAM) on viime vuosina voimakkaasti yleistynyt toimintamalli, jossa organisaatiot ohjaavat keskitetysti toimittajiaan ja sisäistä toimintaa toimimaan yhtenäisten toimintatapojen ja prosessien mukaisesti. Tavoitteena on varmistaa, että palvelut ja niihin liittyvät prosessit toimivat saumattomasti ja tehokkaasti monitoimittajaympäristössä.

Palveluintegraatiossa korostuu yhteistyö, läpinäkyvyys palveluihin, toimintamallien tehostaminen sekä toiminnan jatkuva mittaaminen ja analysointi. Palveluintegraation hyötyinä ovat tyypillisesti parantunut käyttäjätyytyväisyys, parantunut tuottavuus sekä säästöt kokonaiskustannuksissa.

Tapahtuma on suunnattu palvelunhallinnan ja palveluintegraation ammattilaisille, palvelujohtajille, hankinnan ammattilaisille ja kaikille palveluiden tuottamiseen osallistuville niin asiakasorganisaatioissa, toimittajaorganisaatioissa kuin palveluintegraattorina toimivissa tai sellaiseksi suuntaavissa organisaatioissa.

Ohjelmassa mukana viisi mielenkiintoista puheenvuoroa, case esimerkkejä sekä mainio mahdollisuus verkostoitua kollegojen kanssa! Lue lisää ohjelmasta alta ja ilmoittaudu mukaan!

 

CASE YIT YIT:n SIAM tiimin vetäjä Tomi Pekkola avaa strategisia ajureita ekosysteemin transformaatiolle YIT:llä ja kertoo, miksi palveluintegraatiolla on siinä keskeinen rooli. Lisäksi kuulemme kuinka palveluintegraatio on YIT:llä organisoitu käytännössä ja mitä tuloksia on saavutettu.

CASE OP OP:n SIAM tiimin vetäjä Alex Hakala kertoo miksi palveluintegraatio on ollut OP:ssä keskeisessä asemassa, kuinka se on organisoitu ja kuinka se sovitetaan yhteen ketterien toimintamenetelmien kanssa.

CASE UPM UPM:n Tiia Laitinen kertoo kuinka UPM hyödyntää data-analytiikkaa palveluiden johtamisessa. Kuulemme mitkä ovat olleet UPM:n draiverit, mikä on UPM:n visio pitkällä tähtäimellä ja missä pisteessä UPM on nyt.

CASE FINAVIA Digitaalisuus on Finavian toiminnan ytimessä ja se koskee meitä kaikkia, jotka lennämme. Finavian SMO:n päällikkö Jari Rekilä kertoo miten Finaviassa onnistuttiin ottamaan isoja askeleita palvelunhallinnassa ja palveluintegraatiossa lyhyessä ajassa. Jari jakaa kokemuksia SMO:n päällikön arjesta sekä raottaa tulevaisuuden suunnitelmia.

PALVELUINTEGRAATION TRENDIT Sofigaten Pavel Haimi kertoo palveluintegraation viimeisimmistä trendeistä sekä mm. palveluintegraation roolista pilvipalveluiden johtamisessa.

 

EARLY BIRD liput nyt myynnissä, kaksi yhden hinnalla helmikuun loppuun!

Puhujat

Pavel Haimi

Business Executive

Pavel Haimi

Sofigate Oy

Alex Hakala

SIAM & SMO Lead

Alex Hakala

OP

Tiia Laitinen

Manager, IT Service Management

Tiia Laitinen

UPM

Tomi Pekkola

SIAM & SMO Lead

Tomi Pekkola

YIT

Jari Rekilä

SMO Lead

Jari Rekilä

Finavia

Ohjelma 2.4.2020

08:00 - 09:00

Tervetuloa! Tapahtumapassien jako ja aamupala

09:00 - 09:30

Avaus ja johdanto päivään

09:30 - 10:30

CASE YIT (FI)

SIAM & SMO Lead
Tomi Pekkola
YIT
10:30 - 10:45

Kahvitauko

10:45 - 11:45

CASE OP (FI)

SIAM & SMO Lead
Alex Hakala
OP
11:45 - 12:30

Lounas

12:30 - 13:30

CASE UPM (FI)

Manager, IT Service Management
Tiia Laitinen
UPM
13:30 - 13:45

Kahvitauko

13:45 - 14:45

Palveluintegraation trendit (FI)

Business Executive
Pavel Haimi
Sofigate Oy
14:45 - 15:00

Kahvitauko

15:00 - 16:00

CASE FINAVIA (FI)

SMO Lead
Jari Rekilä
Finavia
16:00 - 16:10

Q&A, päivän aiheiden yhteenveto

Tapahtumajärjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin.

Hinnat

SIAM - Service Integration & Management (yksi lippu)

590.00 €
+alv. 24%

Osta heti

EARLY BIRD TARJOUS: SIAM - Service Integration & Management (kaksi lippua) 29.2. asti!

590.00 €
+alv. 24%

Osta heti

Kun paikka tapahtumaan on ostettu, on osallistuminen sitova. Ilmoittautuminen laskutetaan tilauksen yhteydessä (maksutavat lasku yritykselle tai luottokortti). Jos estyt itse osallistumasta tapahtumaan, voit luovuttaa paikan kollegallesi. Peruutusehdot koskevat myös sairastapauksia. Muutoksista tilaukseen tulee olla yhteydessä info@oppia.fi tai Elina Halonen p. +358 40 735 9265.

Sijainti

Messukeskus, Siipi

Messuaukio 1
Helsinki

Aloita navigointi