Twitterin käyttö yrityksessä

Kesto: 1.0 pv
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Tuotekuvaus

Twitterin käyttö yrityksessä

Koulutuksessa tutustutaan Twitterin käyttöön osana yrityksen julkista viestintää. Osallistujat oppivat luomaan Twitter-kanavan ja ylläpitämään sitä päivityksillä ja mielenkiintoisella sisällöllä. Osallistuja oppii twiittaamisen ja viestinnän periaatteet Twitterin sisällä ja oppii myös, miten Twitterin sisältöä voi julkaista muualla, esimerkiksi kotisivuilla tai Facebook-palvelussa. Koulutuksessa tutustutaan myös moniin käytännön toimintoihin, kuten oman graafisen ilmeen luomiseen Twitter-kanavalle, mainontaan, hashtagien oikeaan käyttöön, Twitterin laajennuksiin ja tietysti annetaan hyviä vinkkejä Twitterin käytöstä.

Koulutus soveltuu kaikille jotka ylläpitävät tai haluavat ylläpitää kanavaa Twitterissä.

Koulutuksen sisältö

Twitterin yrityskäyttö

  • Mikä on Twitter yritykselle? Twitterin hyödyntäminen osana yrityksen viestintää
  • Tärkein asia Twitterissä: käyttöönoton suunnittelu, tavoitteet ja kustannukset
  • Seurataanko minua? Twiittaajien seuraaminen ja seuraajien kerääminen kanavalleen
  • Miten tämä auttaa näkyvyyttä? Twitter näkyminen omissa verkkopalveluissa ja sosiaalisen median ristikkäisnäkyvyys

Twitter-kanavan luominen

  • Millainen sivu kannattaa luoda
  • Mitä kannattaa kertoa? Yrityksen tietojen määrittely
  • Yrityksen ilme Facebook-sivuille ja kuvituksen käyttö
  • Entä jos minulla on myös Twitter? Facebookin ja Twitterin yhdistäminen

Viestintä Twitterillä

  • Millainen on Twiitti? Viestiminen Twitterissä
  • Miten viestin 140:llä merkillä? Twiittamalla viestintä ja jokasuuntaisen viestinnän periaatteet
  • Mikä ihmeen #-merkki? Hashtagien käyttö twiiteissä näkyvyyden korottajana
  • Mikä ihmeen @-merkki? Muiden Twitter-käyttäjien kanssa viestintä, twiittien uudelleentwiittaus ja viesteihin vastaaminen

Twitterin hyödyntäminen

  • Miten valita oikea Hashtagi? Ajankohtaisuus ja hashtagit
  • Missä olen? Paikan lisääminen Twiittiin
  • Saako Twiiteistä visuaalisempia? Kuvien käyttö ja näkyvyyden kasvattaminen

Mainonta Twitterissä

  • Miten mainostan? Mainoksen luominen Twiitistä
  • Kenelle mainostan? Kohderyhmien rakentaminen ja tallentaminen ja näköiskohderyhmän luominen
  • Millainen mainos oikeasti toimii? Mainoksen suunnittelu
  • Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit

Twitterin laajentaminen

  • Saako Twiitit Facebook-sivuille? Twitterin ja Facebookin yhdistäminen
  • Miten tuon Twiitit tai Hashtagin kotisivuilleni? Twitter Gadgettien luominen ja määrittely
  • Miten aikataulutan Twiitit ja seuraan muita kanavia tehokkaammin? Tweetdeckin käyttö Twitterin korvikkeena
  • Voinko seurata hashtageja muualtakin kun Twitteristä? Palvelut Hashtagien ja puheenaiheiden seurantaan
  • Kuka avaa linkkejäni? Twitter-linkkien seuranta Bit.ly-palvelulla
  • Miten matkapuhelimella? Twitterin käyttö mobiililaitteella




Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!