Markkinointi sosiaalisessa mediassa

Kesto: 1.0 pv
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Tuotekuvaus

Opit markkinoimaan sisältöä käyttäen sosiaalisen median ilmaisia ja maksullisia palveluita. Tutustut markkinointiin Facebookissa ja Twitterissä sekä opit käyttämään visuaalisia työkaluja ja rakentamaan tehokkaasti leviäviä some-sisältöjä.

Kenelle

Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat tutustua markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Suurimman hyödyn koulutuksesta saat, jos sosiaalisen median perusperiaatteet ovat jo tuttuja.

Ohjelmaversio

Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.

Koulutuksen sisältö

Sosiaalisen median palveluiden esittely

  • Mitä sosiaalisen median palveluita Suomessa käytetään
  • Saatavilla olevat some-palvelut ja niistä löytyvä yleisö

Yrityksen viestintä ja markkinointi sosiaalisen median sivujen kautta

  • Yrityksen meno sosiaaliseen mediaan ja
  • Sosiaalisen median käytön ja markkinoinnin tavoitteet
  • Sosiaalisen median markkinoinnin erityispiirteet: vuorovaikutus ja sitouttaminen
  • Tykkääjät ja seuraajat, onko väliä vai ostatko näkyvyyden
  • Vertaismarkkinointi ja mitä ulkopuoliset sinusta sanovat
  • Visuaalisen sisällön merkitys ja tehokkuus markkinoinnissa
  • Vangitsevan sisällön käyttö ja tärkeys

Markkinointi omalla Facebook-sivulla

  • Mitä tykkääjillä tekee? Tykkääjät ja tykkääjien merkitys
  • Kuinka moni näkee tilapäivitykseni? Miten viestini näkyvät tykkääjilleni
  • Voiko näkyvyyttä nostaa muuten, kun rahalla? Viestin näkyvyyden tehostaminen Facebookissa
  • Moniko näki päivitykseni? Päivityksieni näkyvyys ja leviäminen

Mainonta ja Facebook

  • Mainoksen luominen Facebookissa
  • Mitä voin mainostaa? Päivityksen, sivun tai ulkoisen linkin mainostaminen
  • Kenelle mainostan? Mainoksen kohderyhmä
  • Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
  • Onnistuiko mainoskampanja? Mainonnan seuranta

Markkinointi omalla Twitter-kanavalla

  • Miten kasvatan näkyvyyttäni? Seuraajien hankkiminen
  • Milloin ja miten twiitata? Twiittien näkyvyys ja twiittaaminen
  • Näkyvyyden kasvattaminen vuorovaikutuksella ja keskustelulla muiden Twitter-kanavien ja käyttäjien kanssa
  • Twiitin näkyvyyden kasvattaminen oikein valituilla Hashtageilla
  • Mitkä Hashtagit ovat pinnalla? Hashtagien seuraaminen Twitterissä ja sen ulkopuolella

Mainonta ja Twitter

  • Miten mainostan Twitterissä
  • Millaisia mainoksia sinne voi luoda? Mainoksen muodot
  • Miltä mainos näyttää ja mitä se sisältää
  • Twitterin kohderyhmät
  • Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
  • Onnistuiko mainoskampanja? Mainonnan seuranta

Työkaluja sosiaalisen median markkinointiin

  • Twiittaamisen tärkeimmät lisätyökalut
  • Markkinoinnin ja seurannan työkalut

Avainsanat

Markkinointi, Mainonta, Viestintä, Sosiaalinen media, Some, Facebook, Twitter, Kohderyhmä, Kohdentaminen, Mainos, Visuaalinen, Näkyvyys, Seuranta



Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!