Mainonta ja markkinointi Facebookissa

Kesto: 1.0 pv
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Tuotekuvaus

Koulutuksessa opit, miten omaa sosiaalisen median sivuaan voi kasvattaa tai miten voit tuoda kävijöitä verkkosivuillesi tai verkkokauppaan Facebookin kautta. Koulutuksen jälkeen tiedät myös, millainen mainos toimii ja miten saat ihmiset klikkaamaan, jakamaan ja sitoutumaan Facebook-sisältöösi.

Kenelle

Koulutukseen osallistujilta toivomme Facebookin peruskäytön hallintaa. Jos Facebook-sivujen ylläpito ei ole vielä tuttua, suosittelemme aloittamaan Facebookin käyttö yrityksessä -koulutuksesta.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa ei käytetä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.

Koulutuksen sisältö

Sosiaalinen promootio

  • Tavoitteesi Facebookissa, yhteisö vai kauppojen tekeminen
  • Mikä myy? Näillä tekniikoilla luot julkaisuja, joita klikataan
  • Mikä leviää? Luo julkaisuja, jotka ihmiset jakavat eteenpäin puolestasi
  • Facebookin salaisuudet, vuorovaikutus ja sitouttaminen
  • Tykkääjät ja seuraajat, onko väliä vai ostatko näkyvyyden
  • Vangitsevan sisällön käyttö ja tärkeys

Facebook-sivujen käyttö mainostamisen välineenä

  • Mitä tykkääjillä tekee? Tykkääjät ja tykkääjien merkitys
  • Kuinka moni näkee tilapäivitykseni? Miten viestini näkyvät tykkääjilleni
  • Voiko näkyvyyttä nostaa muuten, kun rahalla? Viestin näkyvyyden tehostaminen Facebookissa
  • Moniko näki päivitykseni? Päivityksieni näkyvyys ja leviäminen

Tehokkaan julkaisun rakentaminen käytännössä

  • Kuvien ja gif-animaatioiden käyttö julkaisuissa
  • Videojulkaisut ja kuvista videoiden kasaaminen
  • Tehokkaan tekstin lisääminen
  • Tarinoiden luominen ja käyttö

Mainoksen rakentaminen

  • Mainoksen luominen Facebookissa
  • Pääsy Facebookin edistyneisiin markkinointityökaluihin
  • Mitä voin mainostaa? Päivityksen, sivun tai ulkoisen linkin mainostaminen
  • Samat mainokset myös Instagramin puolelle
  • Millainen mainos toimii? Mainosten muodot ja ulkoasu
  • Facebookin stock-kuvien käyttö mainoksessa
  • Kenelle mainostan? Mainoksen kohderyhmä

Markkinoinnin kohdistaminen

  • Kohdentaminen nettisivukävijöiden tai sähköpostiosoitteiden perusteella
  • Voinko mainostaa samalle porukalle uudestaan? Kohderyhmien luomien ja tallentaminen ja kaksoisolentokohderyhmän luominen

Mitä markkinoinnista kannattaa maksaa

  • Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
  • Tavoitteletko halpoja vai kalliita ihmisiä? Hienosäädä, mistä maksat
  • Onko kampanjalla kiire? Näin kulutat kampanjan budjetin nopealla ajalla

Seuranta ja analytiikka

  • Onnistuiko mainoskampanja? Mainonnan seuranta
  • Tutki ja analysoi tulokset
  • Tuo markkinointidata suoraan Exceliin

Edistyneet markkinoinnin työkalut

  • Hae mallikeskuksesta vinkkejä ja ideoita omaan markkinointiin
  • Analysoi sivujen tykkääjiä tai tutki kohderyhmiä
  • Rakenna sääntöjä, joilla automaattisesti vaikuttaa markkinointeihin
  • Tuo tuotteesi Facebookin näkyville

Avainsanat

Facebook, Markkinointi, Mainonta, Some, Sosiaalinen media, Visuaalinen, Kohdistaminen, Kohderyhmä, Julkaisu, Tarina, Näkyvyys, Sitoutuminen, Mainoskampanja



Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!