Verkkokaupan tehokurssi

Kuvaus

Wave-jäsenenä valmennus hintaan 190 € + alv. Wave-jäsenyydet voit tarkistaa täältä. Hinta päivittyy jäsenille ostoskorissa, kun olet kirjautunut sisälle työsähköpostillasi.

Miksi?

Koronakriisin jälkeen kaupalla ei ole enää paluuta perinteiseen muotoon. Lähes kaikki verkkokauppiaat ovat pystyneet kasvattamaan liiketoimintaa ja ostajan muuttuva ostokäyttäytyminen on lopullisesti muuttunut. Kauppiaiden avuksi olemme tiivistäneet 3h verkkokaupan etävalmennuksen.

Tämän hetken tilanne hämmentää kauppiaita. Kivijalkakaupat ammottavat tyhjyyttä, mutta samaan aikaan ihmiset viettävät aikaa jopa 60% enemmän verkossa. Itse kysyntä ei ole kadonnut mihinkään, mutta miten löytää asiakkaat ja etenkin miten ”digitaluttaa” asiakkaat kohti ostotapahtumaa?

Tällä hetkellä verkkokauppoja perustettaan solkenaan ja ilmaisia kauppapohjia on paljon tarjolla. Mutta miten rakentaa strategia kaupan taakse ja miten muuttaa kauppapohja kannattavaksi liiketoiminnaksi. Voisiko olla mahdollista seurata eri ostajan ostopisteitä ja laittaa niitä yksi toisensa jälkeen kuntoon ja siten saada kauppa mahdollisimman nopeasti lentoon?

Kauppa on siis siirtynyt verkkoon, mutta pystyykö se palvelemaan asiakkaita samalla palvelulla, mitä asiakkaat viettävät aikaa verkossa? Mitä vaatii yritykseltä siirtyä aitoon 24/7 palveluun ja mitä se tarkoittaa myös markkinoinnin kannalta?

Olen varma, että mietit näitä samoja haasteita. Paine on kova ja laskutusta pitää saada nopeasti. Olen rakentanut kymmeniä kauppapaikkoja sekä kivijalka- että verkkokaupan maailmassa ja juuri kick off tilanteet tarvitsevat selkeän strategian ja reittikartan. Koen kunniana auttaa tällä hetkellä kauppiaita ja paras palaute on tietysti kauppiaiden palautteet ja ”yläfemmat” nopeista kasvuluvuista.

Mitä?

Tiivistetyssä 180 minuutin Verkkokaupan tehokurssissa:

  • Miten huolehdin kaupan konversion kasvusta?
  • Miten kohdennan tehokkaasti ja saan aikaiseksi ”someräjähdyksen”?
  • Miten rakennan kaupan 24/7 palvelun ja myös johdan sitä itse?
  • Mitä ihmettä tarkoittaa ”growth hacking” suomeksi ja miksi se on juuri verkkokaupassa tärkeää?

Lisäksi tulet saamaan käyttöösi ennen valmennusta tiiviin ennakkotehtävän, jossa joudut ensin laittamaan yrityksen lähtötilanteen sanalliseen muotoon. Kivijalkakaupan analogista strategiaa kun ei voi suoraan kloonata digitaaliseen muotoon.

#wpsm toimiston motto: ”Fiilis x Tekniikka + Yhteistyö”

Kenelle?

Verkkokaupan tehokurssi -etävalmennus tarjoaa kehityspolun kaikille niille, jotka palvelevat työssään:

  • Yrittäjille ja verkkokaupan avaamisesta kiinnostuneille
  • Kaupan ammattilaisille ja kasvun tekijöille
  • Kaupan johto, markkinointi ja mainonnan tekijöille
  • Kaupan opiskelijoille ja kouluttajille

Valmentajana Kari Wikholm, alias HC Wiki ceo #wpsm konsultti- ja hr-toimisto

#wpsm konsulttitoimiston päämissio on auttaa yrityksiä selviytymään digitaalisen disruption aikakaudella paremmin ostajan muuttuvan ostokäyttäytymisen ymmärryksestä ja johtaa paremmin omaa kaupan businesta. #wpsm toimisto ja sen toimitusjohtaja Kari Wikholm kehitti yrityksen auditointeja varten #synergiaindeksi mittaroinnin, jolla auditoidaan yrityksen digikuntoa ja sen tapaa/taitoja digitaluttaa asiakkaita verkosta kohti kivi/verkkokauppaa. Mittaustapaa on hyödynnetty paljon eri toimialojen puitteissa ja se on auttanut monia yrityksiä paitsi löytämään eri ostopisteiden kautta tietoja, niin myös vertamaan niitä eri kilpailijoihin. #synergiaindeksi mittarointi ei ole pelkästään kaupan mittausväline, vaan se avaa helpon tavan keskustella yrityksen myynnin palvelumuotoilusta ja etenkin haastaa sen strategiaa. Paras anti onkin juuri strategiamuotoilu, koska yrityksen strategiat ovat juuri nyt koetuksella kaupan nopean digitaalisen kehityksen ja ostajan muuttuvan ostokäyttäytymisen takia. (#synergiaindeksi mittari esiteltiin alun perin Kari Wikholmin ”Verkkokaupan käsikirja 2019” teoksessa, Books on Demand GmbH/ BoD.fi 2019) Ei ole suinkaan ihme, että #vkk2019 kirja on noussut Suomen eniten myydyksi verkkokaupan kirjaksi ja hyväksytty myös oppikirjaksi keskiasteelle, ammattikorkeakouluihin ja muutamiin yliopistoihin.

HC Wiki toimii myös key note speakerina useiden toimistojen kautta ja on myös useiden liittojen, järjestöjen ja hallituksien neuvonantajana digitaalisen kaupan asiantuntijana. Ja HC Wiki on myös itse kauppias perheyrityksen Ratiashop.com taustalla.

Blogi: www.wpsm.fi


Asiakaskokemukset #wpsm 8/2019 koulutuksesta:

  • Valmentaja oli todella kiinnostunut asiasta ja osasi selkeästi tuoda asioita esille
  • Kiitos Wiki, puhut ymmärrettävällä ”kauppiaan kielellä” johon on helppo samaistua

Oivalluksia

  • Opin, miten pitää verkkokaupan haasteet pilkkoa etu- ja takapihan haasteisiin
  • Norsua ei syödä kokonaisena…ei myöskään digikaupassa.

Otan tästä päivästä mukaani

  • Perusasiat kuntoon, aloitan google optimoinnista ja sitten jatkan some- puolella
  • 24/7 palvelu saattaa olla isompi juttu meille
  • Pitää uskaltaa kokeilla eli Growth Hacking onkin löytöretki

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä