ITIL® Overview

Tarjouspyyntö asiakaskohtaisesta toteutuksesta

Kuvaus

IT Infrastructure Library (ITIL) on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palveluprosessit ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 2011 editionin mukaan nämä parhaat käytännöt (best practices) on esitelty palvelun elinkaarimallin keinoin sisältäen seuraavat osa-alueet:

- Service Strategy (palvelustrategia)
- Service Design (palvelun suunnittelu)
- Service Transition (palveluun siirtyminen)
- Service Operation (palvelun toimittaminen)
- Continual Service Improvement (palvelun jatkuva kehittäminen)

Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun elinkaarelle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnan arvoja arvioitaessa.

Kurssi esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liketoiminnan odotuksiin. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa.

Kurssilla esitellään palvelunhallinnan prosessit, niiden sijoittuminen palvelun elinkaareen sekä näihin liittyvät käsitteet ja määritelmät. Samalla osallistuja oppii tunnistamaan prosessien tehtävät, niihin liittyvät roolit ja näiden väliset yhteydet. Lisäksi käydään läpi yleisimmät prosessien tehokkuuteen vaikuttavat tekijät.

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.

Kohderyhmä: Kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä. Tämän ITIL johdantokurssin luonteva jatkokurssi on ITIL Foundation -kurssi.
Järjestäjä