ITIL® 4 Drive Stakeholder Value

Kesto: 3 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: englanti, Materiaali: pdf
Sertifiointitentti: Kyllä, Tenttikieli: englanti, Tenttityyppi: online
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value + tentti
1.00 Kpl
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (3 pv), 29.09.2021
1.00 Kpl
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value Tentti, online
2300 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 1 325,00€
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value + tentti (Online)
1.00 Kpl
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value (3 pv), 29.09.2021
1.00 Kpl
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value Tentti, online
2300 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 1 325,00€
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value, uusintatentti
1.00 Kpl
ITIL® 4 Drive Stakeholder Value Tentti, online
350 €
+ alv.. 24%.

Tuotekuvaus

Oletko IT-ammattilainen, joka on vastuussa sidosryhmien hallinnasta ja vuorovaikutuksesta eri sidosryhmien kanssa? Lisäksi tavoitteena on liiketoimintasuhteiden hallinnan ja yhteistoiminnan avulla tuottaa lisäarvoa?

ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value -moduuli opettaa IT-ammattilaisille olennaiset taidot, joita he tarvitsevat asiakaspolun ja -kokeman suunnittelussa tai hallinnassa.

Drive Stakeholder Value -kurssilla käsitellään tarvittavat asiakokonaisuudet virallisen kokeen läpäisemiseksi. ITIL 4 DSV -moduuli kuuluu osaksi 'ITIL Managing Professional (MP)' -kokonaisuutta ja osoittaa, kuinka tuottaa todellista ja kestävää arvoa ITIL:n mukaisessa palvelun elinkaaressa integroimalla saumattomasti erilaisia elementtejä.

Tentin läpäiseminen on edellytys ITIL Managing Professional -sertifioinnin saamiseksi.

Oppimistavoitteet

  • Ymmärtää, miten asiakaspolut suunnitellaan ja miten niitä parannetaan
  • Osaa kohdistaa markkinat ja eri sidosryhmät
    • Ymmärtää markkinoiden luonteenpiirteet
    • Ymmärtää markkinointiaktiviteetit ja tekniikat
    • Ymmärtää ja kuvata sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden tarpeita
    • Tunnistaa palveluntuottajia ja heidän arvolupauksia
  • Osaa huolehtia sidosryhmäsuhteista
    • Arvioida molempien osapuolien valmiutta
    • Ymmärtää erilaisia kumppanuusmalleja ja niiden johtamisen erilaisuudet
    • Osaa kehittää asiakassuhteita ja tunnistaa ja analysoida asiakkaan tarpeita
    • Osaa kommunkoida ja tehdä yhteistyötä
    • Tietää miten sidosryhmien hallinta -kyvykkyyttä voidaan soveltaa sidosryhmäsuhteista huolehtimiseen
    • Tietää miten toimittajanhallinta -kyvykkyyttä voidaan hyödyntää toimittajien ja kumppanien suhteiden hallintaan
  • Osaa muokata kysyntää ja määritellä soveltuvaa palvelutarjontaa
    • Ymmärtää metodit digitaalisten palvelukokemuksien suunnitteluun 
    • Ymmärtää lähestymistavat palvelutarjooman / palvelupakettien ostamiseen ja myymiseen
    • Ymmärtää kuinka kerätä, vaikuttaa ja hallita kysyntää ja mahdollisuuksia
    • Kuinka kerätä, määritellä ja priorisoida laajalta sidosryhmäjoukolta tulevia vaatimuksia
    • Tietää kuinka liiketoiminta-analyysi -kyvykkyyttä voidaan hyödyntää palveluiden muotoilussa
  • Osaa sovittaa asiakkaan odotukset palveluun ja sopia palveluiden yksityiskohdista
    • Tietää miten neuvotella soveltuvuus, toimintavarmuus ja käyttökokemus
    • Tietää kuinka palvelutasonhallinta-kyvykkyyttä voidaan soveltaa odotuksien hallintaan
  • Osaa suunnitella palveluiden ja käyttäjien palveluunottamisen (onboarding) ja palvelusta poistamisen (offboarding)
    • Tietää keskeiset aktiviteetit
    • Ymmärtää käyttäjien käyttöoikeuksien hyväksyminen
    • Ymmärtää miten kasvattaa asiakkaan, käyttäjä ja palveluntuottajan molemminpuoleisia kyvykkyyksiä
    • Osata suunitella palveluunottaminen ja palvelusta poistaminen
    • Tietää kuinka kehittää käyttäjiin kohdistuvia vuorovaikutuskanavia ja -tilanteita
    • Ymmärtää miten palvelukatalogin hallinta -kyvykkyys mahdollistaa ja auttaa palvelun tarjoamisessa käyttäjille
  • Tietää, miten toimia yhdessä jatkuvan arvonluonnin varmistamiseksi (palvelujen käyttäminen / tuottaminen)
    • Ymmärtää kuinka käyttäjät pyytävät palvelun käyttöä
    • Ymmärtää miten palvelupyyntöjä voi priorisoida
    • Ymmärtää käyttäjäyhteisöjen käsite
    • Ymmärtää menetelmiä käyttäjäpalautteen pyytämiseen ja hallitsemiseen
    • Ymmärtää kuinka vaalia asiakaskeskeistä ajattelua (asenne, käyttäytyminen, kulttuuri)
    • Ymmärtää miten palvelupyynnön hallinta -kyvykkyys mahdollistaa ja palvelun käytön
  • Osaa todentaa ja vahvistaa palvelun arvon sidosryhmille
    • Ymmärtää menetelmät palvelun käytön, asiakas- ja käyttäjätyytyväisyyden mittaamiselle
    • Ymmärtää menetelmät palvelu tuottamalle arvolle (tulos, riskit, kustannukset, resurssit)
    • Ymmärtää erilaisia tapoja raportoida palvelun tulosta ja suorituskykyä
    • Ymmärtää hinnoittelumekanismeja
    • Ymmärtää kuinka mitata ja parantaa asiakaspolkua
    • Ymmärtää miten palveluportfolion hallinta -kyvykkyys mahdollistaa arvon syntymisen ja seurannan

Esitietovaatimukset
ITIL 4 Foundation -sertifikaatti.

Koulutuspäivän aikataulu
Koulutuspäivän aikataulu on klo 9-16.

Valmentajat
Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.

Kurssimateriaali
Kurssimateriaali on englanninkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).

Osaamisen todistaminen sertifioinnilla
Kurssilla suoritettavat harjoitukset valmentavat samalla osallistujia kurssin jälkeen suoritettavaan sertifiointitestiin. Suosittelemme vahvasti käyttämään etänä tehtäviin sertifiointitesteihin omaa kannettavaa tietokonetta tai yrityksen hallinnoimien tyäaseman tapauksessa pyytämään adminoikeuksia kokeen suorituksen ajaksi. Etänä tehtävän kokeen aikana käytettävä ohjelma tarvitsee kameran, mikrofonin, näytön ja näppäimistön seurannan oikeudet. 

  • Kysymyksien vaativuustaso: Bloomin taksonomian tasot 2-3
  • Monivalintakoe: yksi vaihtoehto neljästä on oikein, yksi piste / oikea vastaus ei miinuspisteitä
  • Tentti kieli: englanti
  • Tentin kesto: 1 tunti 30 minuuttia + 25% muille kuin englantia äidinkielenään puhuville
  • Kysymysten määrä: 40
  • Läpipääsyraja: 28/40 - 70%
  • Yksi piste / oikea vastaus
  • Oheismateriaalin käyttö ei sallittu
  • Osallistumisedellytykset: ITIL 4 Foundation sertifikaatti + osallistuminen kursseille
  • Sertifiointi ei vanhene
  • Toteutustapa: verkkotentti tai paperitentti viimeisen koulutuspäivän päätteeksi

ITIL 4 -jatkokurssit
Katso webinaaritallenne ITILin jatkokurssien esittelystä: https://www.oppia.fi/webinars/itil-4n-uusimmat-uutiset

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The SwirlTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.



Ohjelma

Päivämäärä Aloitusaika Lopetusaika Huom!
29.09.202109:0016:00
30.09.202109:0016:00
01.10.202109:0016:30
Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!