Tehokas avainasiakastyöskentely

Kesto: 4 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali: online
Tehokas avainasiakastyöskentely, ei tenttiä
1 Kpl
Tehokas avainasiakastyöskentely (4 pv), 20.08.2018
1 Kpl
Tehokas avainasiakastyöskentely Materiaali, online
3200 €
+ alv.. 24%.

Tuotekuvaus

Vastaatko yrityksesi avainasiakkaiden kanssa työskentelystä ja avainasiakastyöskentelyn kehittämisestä? Missä jamassa omien asiakkuuksiesi avainasiakassuunnitelmat ovat?

Tutkimustemme mukaan menestyvissä yrityksissä avainasiakastyöskentelyllä on oma myyntiprosessinsa ja vastuuhenkilöt. Tällä suunnittelupainotteisella valmennuksella osallistuja oppii ottamaan huomioon sekä oman että asiakasyrityksen tarjoamat mahdollisuudet laatiessaan toimintasuunnitelmaa itse valitsemansa avainasiakkaan hoitamiseksi. 

Miten kannattaa toimia, kun vastaat työskentelystä ja sen kehittämisestä yrityksen avainasiakkaiden kanssa. Valmentajamme Petri Ylenius kertoo Mercurin valmennuksesta Tehokas avainasiakastyöskentely, kuinka mm. yhdessä ryhmän kanssa sparraten tehdään konkreettinen avainasiakassuunnitelma omalle asiakkaallesi.



Ohjelma

Päivämäärä
Aloitusaika
Lopetusaika
Huom!
20.08.2018
09:00
18:00
21.08.2018
08:30
17:00
22.10.2018
09:00
18:00
23.10.2018
08:30
17:00

Valmennus perustuu Mercurin Key Account Management –konseptiin, joka on kehitetty yhteistyössä sveitsiläisen St Gallenin yliopiston kanssa. Valmennuspäivien aikana teet konkreettisen avainasiakassuunnitelman omalle asiakkaallesi - sparraustukena ovat Mercurin valmentaja ja koko ryhmä.

Valmennuspäivät ovat kahdessa jaksossa, ja niiden välillä analysoit projektityönä valitun asiakkaan nykytilanteen ja muodostat siitä tarvittavan tietokannan. Lisäksi käytössäsi on Mercuri Online -verkkokirjaston koko sisältö eri businessteemoista 9 kk ajan.

Avainasiakastyöskentelyn trendit

St Gallen KAM Concept suunnittelun viitekehyksenä

Avainasiakastyöskentelyn periaatteet ja kehitysvaiheet

Avainasiakkaiden määrittely ja valinta

Avainasiakkaiden hoidon suunnittelu

  • Strategia: Selvitä ja ymmärrä juuri tämän asiakkaan tilanne ja määrittele riittävän kattavasti lähestymistapa ja tavoitteet.
  • Ratkaisut: Selvitä nykyinen ja potentiaalinen käyttö/ostomahdollisuus ja kilpailutilanne sekä suunnittele, myy ja toimita oikeat ratkaisut oikealla tavalla.
  • Ihmiset: Kokoa juuri tälle asiakkaalle sopiva tiimi sekä varmista tiimin kompetenssi ja toimivuus.
  • Johtaminen: Varmista toimivat prosessit ja työtavat, varmista vuorovaikutus ja yhteistyö, johda yksilöitä ja ryhmää.
  • Mittaaminen: Määrittele kriittiset menestystekijät juuri tätä asiakasta varten, varmista mittaaminen ja tulosten hyödyntäminen.

Asiakashoitosuunnitelmaan tarvittavien tietojen kerääminen

Avainasiakassuunnitelman käyttöönotto

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!