Strategiasta kohti palveluiden kehittämistä

Kesto: 1.0 pv

Tuotekuvaus

Kenelle: Liiketoiminnan kehittäjät sekä palveluvastaavat

Kurssin teoriaosuudessa kuulet ja opit ymmärtämään, miten strategiasta johdettua palveluiden kehittämistä tehdään hyödyntäen ODM/JHS-kehitysmenetelmää. Työkaluharjoituksissa opit käytännön tasolla mallintamaan tähän kokonaisuuteen liittyviä kaaviota.

Osaavilla kouluttajilla on laaja kokemus palveluliiketoiminnasta sekä erilaisten mallinnusvälineiden ja -menetelmien tuntemus: 

  • Nina Ritonummi, Senior Process Consultant | Quality Director
  • Simo Parkkali, Senior Consultant

Koulutukselle ei ole esitietovaatimuksia. Osallistuminen edellyttää kuitenkin oman työaseman käyttöä, QPR EnterpriseArchitect -mallinnusohjelman asentamista etukäteen ja ODM/JHS-suunnittelumenetelmää osana mallinnusohjelmaa. Julkishallinnon asiakkaat voivat hakea maksutonta käyttöoikeutta osoitteessa www.arkkitehtuuripankki.fi tai lähettämällä sähköposti osoitteeseen arkkitehtuuripankki@qpr.com.



Päivän ohjelma jakautuu aamun teoria- ja iltapäivän työkaluosuuteen: 

8:30 Aamukahvi

12:00 - 13:00 Lounas 

9:00 Agenda ja esittäytyminen

  • Palvelulähtöinen toiminnan kehittäminen
  • Liiketoimintanäkökulma palvelukehitykseen
    • Strategiakartta
    • Liiketoimintamalli
    • Toimijoiden välinen vuorovaikutuskaavio
  • Edellytykset palveluiden kehittämiseen
    • Palvelukehitysprosessi
    • Palvelutarjooma
    • Palvelukehitysroadmap
  • Seitsemän vaihetta palveluiden kehittämiseen
    • •Ekosysteemi
    • •Palvelupolku
    • •Palvelukartta
    • •Kyvykkyyskartta
    • •Prosessi- ja järjestelmäintegraatiokaaviot, Prosessin kulkukaavio
    • •Toiminnan palvelut kaavio
  • Palautekyselyt ja yhteenveto

Kurssin päätös klo 16:00

 

 

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!