SIAM™ Foundation

Kesto: 2.0 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

SIAM™ Foundation -valmennuksessa sekä palveluiden tuottajat että asiakasorganisaatiot oppivat tärkeimmät periaatteet ja käsitteet monitoimittajaverkoston hallinnasta. Valmennuksen jälkeen osallistujat osaavat toimia tehokkaasti SIAMia hyödyntävässä organisaatiossa, tuntevat SIAMin historian, ydinperiaatteet, toteuttamisvaihtoehdot ja toimintatavan omaksumisen hyödyt. Kurssilla opitun perusteella oman organisaation parantamismahdollisuudet osataan paremmin tunnistaa.

Valmennuksen hyödyt

Service integration and management (SIAM) on johtamistapa, jonka suosio kasvaa nykypäivän monimutkaisessa hankintaympäristössä. Vaikuttavasti toteutettu SIAM auttaa organisaatioita integroimaan useita palveluntuottajia ja siten saavuttamaan mm. seuraavia hyötyjä: 

  • Parempien resurssien ja kyvykkyyksien hankkiminen 
  • Asiakasorganisaation kokema parempi palvelu
  • Resurssien optimoinnista ja kunkin alueen parhaiden palvelujen ja niiden tuottajien hyödyntämisestä seuraavat alemmat kustannukset 
  • Joustavuus ja skaalautuvuus
  • Parantunut laatu alemmilla kustannuksilla 

Valmennukseen osallistumisen jälkeen:

  • Ymmärrät SIAMin historian, toteuttamisvaihtoehdot ja hyödyt
  • Osaat hyödyntää SIAM-tiekarttaa
  • Osaat kuvata SIAMin erilaisia rakennemahdollisuuksia hyötyineen ja haasteineen
  • Osaat työskennellä tehokkaasti SIAMiin perustuvassa organisaatiossa
  • Osaat kuvata SIAMin hyödyt
  • Tunnistat paremmin parantamismahdollisuuksia organisaatiossasi
  • Ymmärrät prosessien teoriaa ja SIAM-ympäristön yleisimpien prosessien periaatteet
  • Ymmärrät SIAMin työkalujen käytön ja datan mahdollisuuksia ja haasteita
  • Ymmärrät miten SIAMia hyödyntävää organisaatiota tulee hallita.

Kohderyhmä

Valmennus on tarkoitettu sekä IT-palveluiden tuottajille että niitä tilaaville asiakasorganisaatioille ja erityisesti palveluintegraattorin rooliin tähtääville organisaatioille. Valmennuksesta hyötyvät erityisesti tietohallintojohtajat, palveluarkkitehdit, palvelupäälliköt ja esimiehet.

Valmennuksen sisältö

Päivä 1
  • Johdanto Service Integration and Management -aiheeseen
  • Harjoitustehtävä 1
  • SIAM soveltamisen tiekartta
  • Harjoitustehtävä 2
Päivä 2
  • SIAM roolit ja vastuut
  • Harjoitustehtävä 3
  • SIAM Käytännöt
  • Harjoitustehtävä 4
  • SIAMia tukevat prosessit

Valmennuksen aikataulu

2 päivää, klo 9–17

Esitietovaatimukset

Ei esitietovaatimuksia

Valmennusmateriaali

Valmennusmateriaali on suomenkielinen. Materiaali toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.

Sertifiointi

Valmennuksen hinta sisältää suomenkielisen online-tentin, jonka suorittamiseen osallistuja voi varata valmennuksen jälkeen itselleen sopivan ajan. Ohjeistus tentin varaamiseen ja tenttimiseen käydään läpi valmennuksessa.

Katso myös

 

SIAM™ is a registered trademark of EXIN Holding B.V. 2020 and BCS. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for SIAM™.

 

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
25.4.20249.0017.00
26.4.20249.0017.00

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Asiakaskohtainen tarjouspyyntö
Järjestäjä
Jani Iivonen
Executive Consultant
Wakaru
Messukeskus Siipi
Messuaukio 1
Helsinki / Etävalmennus