Service desk ja mittarit

Kuvaus

Koulutuspäivä klo 9.00-16.00, ilmoittautuminen ja aamukahvit alkavat klo 8.30.

Koulutuksessa keskustellaan service deskin tavoitteista, keskeisistä mittareista, mittareiden määrittelystä, sisällöstä sekä raportoinnista.

Tavoitteena on nostaa service deskin johtamisen ja mittaamisen kypsyystasoa. Mittaaminen on oleellinen osa johtamista. Mittareiden avulla voidaan validoida tehtyjä päätöksiä, ohjata toimintaa kohti tavoitteita, perustella tarvittavia toimenpiteitä ja puuttua havaittaviin ongelmiin.

Kohderyhmä
Service deskien esimiehet ja päälliköt, toiminnan kehittämisestä vastaavat henkilöt ja tiiminvetäjät

Koulutuksen sisältö
- Service desk -toiminnan tavoitteet ja tavoitteista johdetut keskeiset mittarit ja niiden sisältö
- Mittareiden tulosten analysointi ja raportointi eri menetelmillä ja tekniikoilla
- Service desk -toiminnan ohjaaminen ja johtaminen mittareiden avulla
- Service deskin mittarit tulevaisuudessa

Materiaali: Koulutuksen materiaali jaetaan sähköisessä muodossa noin viikkoa ennen koulutusta.

Kouluttaja
Liisa Torkkeli (valmentaja ja konsultti) on työskennellyt ICT-alueen vastuu- ja kehittämistehtävissä koko työuransa ajan. Liisan keskeisiä osaamisalueita ovat ITILin parhaat käytännöt, projektinhallinta ja Prince2 sekä service deskin ja taustaprosessien kehittäminen. Hän on ollut vuodesta 2008 pääauditoijana Wave Asiakaspalveluverkoston Vuoden Service Desk -kilpailussa. Hän on konsultoinut useissa organisaatioissa, vetänyt kymmeniä aihealueisiin liittyviä valmennuksia ja kouluttanut satoja IT-palvelunhallinnan ammattilaisia. Hän on ollut myös aktiivisesti mukana palvelunhallinnan kehittämisessä toimimalla mm. käyttäjäorganisaation (itSMF Finland) hallituksessa ja eri työryhmien vetäjänä.
Wave-jäsenenä hinta on 590 euroa + alv. Yrityskohtaisen Wave-jäsenyyden voit tarkistaa täältä: http://wave.wakaru.fi/wave/

 

 

Järjestäjä