Asiakashyödyn kasvattaminen Avainasiakastoiminnalla (KAM)

Kesto: 1 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali:
Asiakashyödyn kasvattaminen Avainasiakastoiminnalla (KAM), ei tenttiä
1.00 Kpl
Asiakashyödyn kasvattaminen Avainasiakastoiminnalla (KAM) (1 pv), 09.06.2020
825 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 742,50€

Tuotekuvaus

Avainasiakastoiminta tulee yritykselle välttämättömäksi, kun asiakkaiden koko kasvaa ja yritys pystyy tarjoamaan asiakkailleen yli yksikkörajojen meneviä palvelukokonaisuuksia. Hyvin johdettu KAM-toiminta mahdollistaa yrityksen kannattavan kasvun. Henkilönä Key Account Manager on yrityksen kasvun avainroolissa. Asiakaskin arvostaa hyvää KAMia, joka edesauttaa asiakkaan omien tavoitteiden saavuttamista.

Tämän koulutuksen avulla pystyt kohdistamaan myyntitoiminnan oikein ja kasvattamaan olemassa olevia asiakkuuksia. Saat käytännön työkalut toiminnan arviointiin ja suunnitelmallisuuden kasvattamiseen.

KENELLE

  • Myynti- tai Toimitusjohtaja, joka haluaa kehittää myyntitoimintaa
  • Myynti- tai Toimitusjohtaja, joka arvioi Avainasiakkuusmallin toimivuutta omassa yrityksessään
  • Muu liiketoiminnan kehitys- tai liiketoimintavastuussa oleva, jonka tulee ymmärtää avainasiakkuustoiminnan perusteet

HYÖDYT

  • Kasvattaa nykyasiakkaiden liikevaihtoa Avainasiakkaissa
  • Pääset arvioimaan oman yrityksesi Avainasiakastoiminnan tehokkuutta
  • Auttaa kohdistamaan myyntitoiminnan fokuksen kasvaviin asiakkaisiin
  • Saat hyvia vinkkejä ja työkaluja asiakkuuksien hoitoon etenkin etänä 

SISÄLTÖ

  • Avainasiakastoiminta tulee yritykselle välttämättömäksi, kun asiakkaiden koko kasvaa ja yritys pystyy tarjoamaan asiakkailleen yli yksikkörajojen meneviä palvelukokonaisuuksia.
  • Avainasiakastoiminta ei ole sitä, että nimetään hyvä myyjä avainasiakaspäälliköksi. Avainasiakastoiminta on toimintamallin muutos, joka vaikuttaa kaikkiin yrityksen toimintoihin. Tässä koulutuksessa saat perustiedot, joilla voit arvioida  avainasiakastoiminnan tarpeellisuutta ja toimivuutta yrityksessäsi. Jos olet jo käynnistänyt avainasiakastoiminnan, saat vinkkejä toiminnan kehittämiseen.
  • Tässä työpajassa asiakas on läsnä. Alkuun määritellään asiakkaan tarvetta ja tuntemuksia avainasiakkuudesta. Päivän aikana syvennetään ajatusta avainasiakkuustoiminnasta ja sen soveltuvuudesta erilaisiin tilanteisiin. Ryhmätöissä pääset syventämään omaa ajatustasi yrityksesi tarpeesta.
  • Etätyöpajassa on kaksi kokenutta fasilitaattoria; Pekka myynnin näkökulmalla ja Mikko asiakkaan näkökulmalla.
  • Päivän loppupuolella käsitellään parhaita käytäntöjä myynnille ja asiakkuuden hallinnalle, kun kohtaamiset tapahtuvat etänä.


Ohjelma

Päivämäärä Aloitusaika Lopetusaika Huom!
09.06.202009:0016:00

KAM malli asiakkaan näkökulmasta

  • Miten asiakas näkee KAM toiminnan
  • KAM hankinnan näkökulmasta
  • Toimittajan sijoittuminen asiakkaan kentässä

Mitä KAM malli tarkoittaa

  • Miten KAm malli eroaa muista myyntimalleista?
  • Mitä muutoksia organisaatiolta edellytetään?
  • Milloin KAM toiminta tulee ajankohtaiseksi / tarpeelliseksi?
  • Miten malli rakennetaan ja mitä osaamisisa kussakin roolissa tarvitaan?

KAM toiminnan periaatteet

  • Asiakasvalinta
  • Asiakkuussuunnitelmat

KAM toiminta etäyhteistyönä

  • Kuinka hoidan asiakkuuttani etänä
  • Mitä päivityksiä asiakkuussuunnitelmiin tulee tehdä, kun tapaamisten määrä vähenee
  • Kuinka ajankäyttösi muuttuu ja miten jaat aikaasi  F2F vs etätapaamisten välillä
Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!