Johtajan laatu

Kesto: 2.0 pv

Tarjouspyyntö asiakaskohtaisesta toteutuksesta

Kuvaus

Hyödyt kurssista ovat moninaiset
Organisaatioiden ja yritysten johdolle ja johtajille suunnatun koulutuksen tarkoituksena on auttaa ymmärtämään mitä moderni laatu tarkoittaa organisaatioiden johtamisessa. Laatu on keino tehdä rahaa ja parantaa tulosta, mutta harvoin sen johtamista ymmärretään tai toteutetaan, vaikka se olisikin organisaation jatkuvuuden ja menestyksen kannalta erittäin keskeistä. Yksikään laadun tai erinomaisuuden avulla menestyvä yritys ei ole onnistunut ilman johdon ymmärrystä ja sitoutumista laatuun! Tähän tähtää myös ISO 9001:2015, jossa vastuu laadun johtamisesta on osoitettu organisaation ylimmälle johdolle – aivan oikeaan paikkaan.

Kohderyhmä
Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joiden tehtävänä on johtaa yritystä tai organisaatiota ja luoda laatutavoitteita, strategioita. Kurssi sopii myös päälliköille, jotka johtavat myyntiä ja markkinointia, tuotekehitystä, tuotantoa tai laatua. Kurssi sopii myös henkilöille, jotka pohtivat ISO 9001:n päivittämistä uuteen ISO 9001:2015 järjestelmään ja haluavat saada yleiskäsityksen laadun johtamisesta ja siihen liitetyistä konsepteista ja filosofioista.

Palvelumme
Koulutuksessa tutustutaan luentojen, keskustelujen ja demonstraatioiden avulla modernin laadun keskeisiin ajatuksiin kuten Juranin trilogia, vaihtelun ymmärtäminen ja erityis-ja normaalivaihtelun käsitteisiin johdon näkökulmasta. Koulutuksessa käsitellään laatuajattelun kehitystä, sekä siihen liittyvien merkittävimpien vaikuttajien ajatuksia. Lisäksi käsitellään laatuun liitettyjä konsepteja kuten Lean ja Six Sigma, sekä ISO 9001. Koulutuksen tarkoituksena on, että osallistujat ymmärtävät modernin laadun määritelmän, sekä pystyvät näkemään sen soveltamisen oman organisaationsa viitekehyksessä. Lisäksi voit keskustella alan asiantuntijan kanssa tilaisuudessa tai ottaa häneen myöhemmin yhteyttä henkilökohtaisesti.

Koulutuksen laajuus
Koulutus on kahden päivän mittainen. Julkiset toteutukset järjestetään Lahden Sibeliustalossa. Koulutukseen mahdollista osallistua myös etänä Teamsin välityksellä.

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
16.10.20249.0016.00
17.10.20248.1516.00

Päivä1

8:30  Ilmoittautuminen ja kahvi
9:00 Avaus ja esittely
Kokonaiskuva laadusta ja sen vaikutuksesta liiketoimintaan
Mitä on moderni laatu?
Vaihtelun käsite ja laatu
Laadun vaikutukset ja huonon laadun kustannukset (COPQ)
Laadun mestarit ja heidän keskeiset ajatuksensa
Systeemin ymmärtäminen johtamisessa
Laadun kolme universaalia yleispätevää prosessia
Juranin laadun johtamisen trilogia
12:00 Lounas
13:00 Johtaminen ja laatukulttuuri – kestävä pohja toiminnalle
Kuinka organisaation täytyy muuttua ja kuinka laatua johdetaan
Juranin kulttuurin läpimurrot
14:00 Kahvi
14:30 Laatutavoitteet ja strategia
Strategian ja tavoitteiden yhtäläisyys
Asiakasnäkökulma
Toimenpiteiden priorisointi ja Pareto-efekti
Keskustelu
16:00  Päivä päättyy

 

Päivä 2

8:15 Tuoteinnovaatiot ja niiden johtaminen
Laadun suunnittelun malli (QFD) ja merkitys
Laadun ohjaus ja suorituskyky
Prosessien ja liiketoiminnan ennustettavuus (SPC)
Mitä on tilastollinen päätöksenteko ja analyysi?
12:00 Lounas
13:00  Läpimurto ja läpimurtojen valinta
Kuinka läpimurtoja toteutetaan ja johdetaan
Toiminnan parantaminen ja kilpailu
14:00 Kahvi
14:30 ISO 9001:2015, Lean ja Six Sigma -konseptien keskeinen sisältö
ISO 9001:2015 – viitekehys systeemin rakenteelle
Lean -filosofia organisaation oppimiseen
Six Sigma – läpimurron menetelmä
Keskustelu ja yhteenveto
16:00 Koulutus päättyy

 

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle

Katso tulevat avoimet toteutukset
Järjestäjä