Koulutuspäivät ovat 11.9., 9.10. ja 13.11.2019
Kehitystyö vaatii ideoita, taustatietoja ja tavoitteita. Innostava ja kannustava ote on suureksi hyödyksi niin, että henkilöstö pääsee kiinni laadunhallintaan ja menestyksen tekijöihin. Kun toiminta on suunnitelmallista, asiat tehdään kerralla oikein, hyvällä asiakaspalvelulla ja ammattinsa osaavan henkilöstön toimesta niin tulokset näkyvät kysynnässä, asiakastyytyväisyydessä ja kannattavuudessa.
Tavoitteet ja hyödyt
Koulutuksen tavoitteena on:
Kenelle?
Koulutus on tarkoitettu toimintajärjestelmän rakentajille ja uudistajille. Koulutus sopii laatu- ja kehityspäälliköille, prosessinomistajille, sisäisille auditoijille, esimiehille ja johdolle sekä kaikille toiminnan kehittämisestä kiinnostuneille.
Oppimismenetelmät
Koulutus on kolmipäiväinen (3 pv) ja koostuu alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista. Koulutusta edeltää orientoiva ennakkotehtävä, joka pohjustaa koulutuspäivien antia. Kurssipäivien päätteeksi pohjustetaan välitehtävät, mitkä osallistujat valmistelevat päivien välissä ja mitkä puretaan seuraavalla kerralla.
Osallistujat saavat runsaan aineiston erilaisia malleja, työkaluja, työpohjia ja välineitä toimittaja-arvioinnin ja organisaatiokohtaisen kehittämisen tueksi.
Tervetuloa koulutukseen!
Päivämäärä | Aloitusaika | Lopetusaika | Huom! |
---|---|---|---|
14.09.2022 | 09:00 | 16:00 | |
11.10.2022 | 09:00 | 16:00 | |
09.11.2022 | 09:00 | 16:00 |
Ensimmäinen päivä - laadunhallinta, ympäristö ja turvallisuus
08:30 Aamukahvit ja ilmoittautuminen
09:00 Päivän avaus
Ennakkotehtävän purku, kysymykset ja keskustelua
1. Miten laadunhallinta tukee liiketointaa ja menestystä?
2. Miten asiakaslähtöisyys muuttuu käytännöksi?
3. Miten luoda, ylläpitää ja kehittää toimintajärjestelmää?
4. Miten standardit ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 ja ISO/DIS 45001:2016 ohjaavat järjestelmällisyyttä ja kehitystyötä?
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
12:00 Lounas
13:00 5. Miten kytkeä ympäristö- ja työturvallisuus luonotevaksi osaksi toimintajärjestelmää?
6. Mitä on riskienhallinta?
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
Välitehtävän pohjustus
16:00 Koulutuspäivä päättyy
Toinen päivä - henkilöstö tekijänä, prosessit ja tietotekniikka
08:30 Aamukahvit
09:00 Päivän avaus
Välitehtävän purku, kysymykset ja keskustelua
7. Miksi prosessilähtöinen toimintatapa?
8. Millainen laatu- ja kehityspäällikön tehtäväkenttä?
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
12:00 LOUNAS
13:00 9. Miten hallita muutokset?
10. Miten soveltaa ja hyödyntää tietoteknisiä ratkaisuja?
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
Välitehtävän pohjustus
16:00 Koulutuspäivä päättyy
Kolmas päivä - jatkuvan kehittämisen ja tehostamisen toimintamallit
08:30 Aamukahvit
09:00 Päivän avaus
Välitehtävän purku, kysymykset ja keskustelua
11. Miten luoda organisaation arviointivalmiudet?
12. Miten mitata organisaatiota ja toimintaa tasapainoisesti?
13. Miten hallita tehtävät ja projektit?
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
12:00 LOUNAS
13:00 14. Miten kehittää toimintaa ja prosesseja jatkuvasti?
15. Miten kerätä ja hyödyntää erilaiset palautteet?
16. Miten hyödyntää ongelmanratkaisun ja juurisyyanalyysin käytäntöjä?
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
Miten jatkaa tästä?
Koulutuksen yhteenveto
16:00 Koulutuspäivä päättyy
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.