Puhe-Judon™ peruskurssi

Kesto: 0.5 pv
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Tuotekuvaus

Tämän koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

 

 

 

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.

Koulutuksessa käsitellyt toimintamallit ja tekniikat perustuvat Yhdysvalloissa poliisille kehitettyyn puhe-judoon™, jonka tavoitteena on voimankäytön ja fyysisten tilanteiden eskaloitumisen vähentäminen ja ratkaisu viestinnän- ja vuorovaikutuksen keinoin. Tänä päivänä Puhe-judoa™ koulutetaan kaikilla mantereilla asiakaspalvelun ammattilaisille sekä viranomaisille, jotka joutuvat ammattinsa puolesta joskus kohtaamaan kiihtyneitä tai muun tunnekuohun vallassa olevia ihmisiä. Puhe-Judo™ koulutus on Mielenrauha koulutuspalvelut Oy:n Suomessa omistama tuotemerkki.

Koulutusmateriaali toimitetaan jokaiselle osallistujalle sähköisessä muodossa.

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

Kouluttajana toimii asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.



11.30
Ilmoittautuminen ja lounas

12.00
Koulutuspäivän avaus
asiantuntija Janne Kettunen, Kauppakamarin Koulutus

12.10
Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

  • Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa
  • Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
  • Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
  • Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
  • Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan
  • Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
  • Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
  • Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
  • Kuuntelu ja kohtelu - yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää

asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

14.15
kahvitarjoilu

14.30
Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin - jatkuu

  • Mitä "Aggressio-oppineen" kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
  • Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
  • Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
  • Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?
  • Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää
  • Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
  • Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
  • Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
  • Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot.

asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

16.00
Koulutus päättyy

Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!