Parempia tuloksia prosessijohtamisella

Kesto: 2.0 pv

Tuotekuvaus

Kohti parempaa asiakastyytyväisyyttä ja tehokkaampaa toimintaa.

Kaksipäiväinen syventävä valmennus toimintajärjestelmän uudistajille, prosessien kehittäjille, prosessinomistajille ja henkilöille, jotka vastaavat organisaation kyvykkyyksien kehittämisestä.

Onko sinulla prosessit kuvattu, mutta niiden mukaan ei toimita eikä niitä kehitetä aktiivisesti? Haetko uusia ideoita prosessijohtamisen vahvistamiseksi? Oletko tunnistanut turhaa työtä, tietokatkoksia tai funktionaalista osaoptimointia? Tuntuuko sinusta, että laatu ja asiakas on jotenkin unohdettu sisäisissä keskusteluissa?

Toimintajärjestelmäkurssit tarjoavat sinulle pysähtymismahdollisuuden laadunhallinnan perusteisiin. Osallistumalla kurssille voit innostua prosesseista uudella tavalla ja tehdä merkittävän vaikutuksen oman organisaatiosi menestymisen mahdollisuuksiin ja kilpailukykyyn.

Valmennuksessa opit:

  • Tavan kuvata ja ymmärtää organisaatiosi arvonluontia asiakkaille
  • Asiakaskeskeisen tavan tunnistaa prosesseja ja kuvata organisaatiosi ansaintalogiikkaa
  • Prosessien kuvaamisen tavalla, joka kohdistaa huomion organisaation menestymisen kannalta kriittisiin asioihin ja toimintaan
  • Tavan, miten organisoida toiminnan parantamista ja prosessien tuloksellisuutta
  • Saat uusia ideoita prosessien kehittämiseen, käytäntöön vientiin, toteutukseen ja johtamiseen


1. päivä, klo 8.30-16.00

Liiketoimintaa ja asiakkaalle arvon luontia edistävän prosessiarkkitehtuurin rakentaminen.

  • Miksi tarvitsemme prosesseja?
  • Miten saamme ihmiset innostumaan prosesseista?
  • Miksi prosessijohtaminen ei onnistu ja mitä voimme sille tehdä?
  • Miten luomme arvoa asiakkaalle, jotta voimme kasvaa kannattavasti?
  • Millä tavalla prosessiarkkitehtuuri on osa organisaation kokonaisarkkitehtuuria?
  • Miten kuvaamme prosessien avulla organisaatiomme ansaintalogiikkaa?
  • Miten tunnistamme arvon luonnissa kriittiset prosessimme?
  • Miten kuvaamme prosessimme, jotta ymmärrämme paremmin arvon luontia?

2. päivä, klo 8.00-15.00

Liiketoimintaa ja asiakkaalle arvon luontia edistävän prosessiarkkitehtuurin rakentaminen.

  • Kun olemme kuvanneet prosessimme, mitä sen jälkeen teemme?
  • Miten kehitämme strategista asemaamme ja strategisia kyvykkyyksiämme?
  • Miten prosessien avulla toteutamme strategiaa?
  • Miten johdamme huippumenestyvää organisaatiota?
  • Miten saamme prosessien avulla vauhtia kehittämiseen ja strategiseen oppimiseen?
  • Miten kuvaamme strategisen suunnittelun ja toteutuksen prosessimme?
  • Miten mittaamme strategista suorituskykyä (BSC)?
  • Miten mittaamme ja parannamme prosessien tehokkuutta ja suorituskykyä (KPI)?
  • Mitkä ovat tärkeimmät arvioinnit ja analyysit prosessiemme parantamisessa?

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!