Konsultoiva myyntityö

Kesto: 2.0 pv
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Tuotekuvaus

 Erilaiset myyntitilanteet vaativat erilaisen lähestymistavan, näkemyksiä, joilla pystytään herättämään asiakas.

Asiakas odottaa myyjältä todellista lisäarvoa. Osaatko tehdä businesscasen asiakkaallesi, osoittaa oman ratkaisun arvon – eli myydä konsultoivasti; tunnet asiakkaan toimintaympäristön ja tavoitteet. Valmentajamme Petri Maliranta kertoo videolla Konsultoivan myyntityylin valmennuksesta.

Konsultoiva myyntityö -valmennus on suunniteltu myyjille, avainasiakaspäälliköille ja esimiehille, jotka neuvottelevat ylemmän tason päättäjien kanssa. Mercurin Myyntityyli –valmennuksissa kokeneet myyjät paneutuvat erilaisten myyntitilanteiden arviointiin ja tunnistamiseen. Ja tietenkin siihen, miten oma ja yrityksen myyntiprosessi ja lähestymistapa on erilainen eri tilanteissa.



Tunnista tilanteet, joissa konsultoivaa myyntityyliä kannattaa käyttää! Miten konsultoiva myyntiprosessi etenee, kysymysten käyttö asiakkaan tarpeiden selvittämisessä, ainutlaatuisen ratkaisun rakentaminen, myynnin esteiden selvittäminen - eli miten teet voittavan businesscasen, josta on asiakkaallesi  todellista hyötyä. 

Valmennuspäivillä työskentelemme tiiviisti konsultoivan myyntityön parissa (alustuksia ja keskustelua, henkilökohtaisia tehtäviä ja ryhmätöitä, tilanneharjoituksia ja oman työn analyyseja), ja lisäksi käytössäsi on Mercuri Online -verkkokirjasto 6 kk ajan.

Myynnin muutos: Asiakkaiden kasvavat vaatimukset ja miten ne heijastuvat myyjien työskentelyyn

Konsultoivalla myynnillä syvempään kumppanuuteen asiakkaan kanssa

  • millaista lisäarvoa asiakkaat odottavat konsultoivalta myyjältä
  • asiakasyhteistyöstä kohti kumppanuutta
  • vakaan asiakassuhteen rakentaminen ja luottamuksen vahvistaminen

Konsultoiva myyntiprosessi

  • tunnista asiakkaan liiketoiminnan tärkeimmät tavoitteet
  • auta asiakasta tunnistamaan tarpeensa
  • asiakastarpeen vahvistaminen myyjän näkemysten ja toimialatuntemuksen avulla
  • ainutlaatuisen ratkaisun löytäminen yhdessä asiakkaan kanssa
  • merkittävien myynnin esteiden poistaminen

Miten löydät asiakkaan todellisen tarpeen

  • kysymykset, joiden avulla selvität asiakkaan tarpeet
  • kysymykset, joiden avulla selvität asiakkaan päätökseen vaikuttavat mielipiteet
  • miten selvität, kuinka suuri muutostarve asiakkaalla on
  • FOCA työvälineenä yhteisen ratkaisun löytämisessä

Ainutlaatuinen ratkaisu

  • uuden ja erilaisen ratkaisun löytäminen asiakkaan tarpeeseen
  • ainutlaatuisen myyntiväittämän rakentaminen
  • erottautuminen kilpailijoiden ratkaisuista
  • ratkaisun arvon myyminen asiakkaalle

Myynnin esteet

  • signaalit, joilla havaitset myynnin esteet
  • esteiden käsitteleminen ratkaisuvaiheessa
  • oikea ajoitus ratkaisuvaiheessa

Myyjän itsevarmuus ja sen vahvistaminen

  • ratkaisun esittäminen myönteisesti
  • myyjän jämäkkyys ratkaisun eteenpäin viemiseksi

Muutos tekemiseen

Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!