Asiakkuuden johtaminen

Kesto: 6.0 pv
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Tuotekuvaus

Vastaatko yrityksenne merkittävimmistä asiakassuhteista, ja haluat varmistaa pitkäjänteisen yhteistyö asiakkaiden kanssa? Valmentajamme Petteri Immonen kertoo tarkemmin Mercurin kehittämisohjelmasta Asiakkuuden johtaminen.

Asiakkuuden johtaminen -ohjelma on suunniteltu yritysten merkittävimmistä asiakassuhteista vastaaville kokeneille myynnin ammattilaisille. Kehittämisohjelma valmentaa asiakastyöskentelyn ammattilaisesta asiakassuhteen johtajan, joka kykenee luomaan, kehittämään ja ylläpitämään pitkäjänteistä yhteistyökumppanuutta asiakkaan kanssa, rakentavasti ja määrätietoisesti.



Löydät käytännön keinoja, joiden avulla rakennat tuloksellista yhteistyötä merkittävissä asiakkuuksissa ja kehityt asiakasvuorovaikutuksen johtajana!

Ohjelma koostuu useista nykytilan arvioinneista (asiakkuudet, organisaatio, oma työskentely), kuudesta (6) intensiivisestä valmennuspäivästä ja toimenpiteistä, jotka tukevat ja nopeuttavat asioiden käytäntöön vientiä.

Ohjelma sisältää valmennuspäiviä tukevia toimenpiteitä, joiden avulla varmistat ohjelmassa käsiteltävien asioiden sovellettavuuden omaan työhösi:

  • Orientaatiokeskustelu Mercurin ja asiakasyrityksen johdon ja osallistujan kesken
  • Yrityksen ja osallistujan tavoitteet
  • Asiakkuuden johtaminen -valmennuksen aikana kehittymissuunnitelman täsmentäminen
  • Työkirja – Yrityksen mandaatti kehitettäville asioille
  • Asiakassuhteen johtajan kompetenssiarvio – Esimiehen ja osallistujan arvio
  • Avainasiakasarvio
  • Arvio omasta neuvottelutyylistä
  • MI-Lead-arvio – Mikä on minun tyylini johtaa ja ohjata muita kontaktihenkilöitä
  • Fyysisen kunnon arviointi ja kehittäminen

Jakso 1: Asiakkuuden johtajan tehtävät ja tavoitteet

  • Asiakkuuden johtaminen ohjelman sisältö ja tavoitteet
  • Myyntistrategia
  • Asiakkuuden johtamisen merkitystä korostavat olosuhteet
  • Asiakassuhteen johtajan roolit ja vastuut
  • Asiakassuhteen johtajan kompetenssit
  • Tavoitteiden asettaminen
  • Oma ajankäyttö asiakkuuden johtamisessa
  • Yhteenveto ja jatkotoimenpiteet

Jakso 2: Systemaattinen ja suunnitelmallinen asiakassuhteen kehittäminen

  • MI-SCAN asiakaspalaute
  • Mercurin KAM-konsepti
  • Strategiat
  • Ratkaisut
  • Ihmiset
  • Asiakassuhteen hallinta
  • Mittaaminen

Jakso 3: Myynti- ja neuvottelutaidot

  • Myyntityön viitekehys
  • Erilaiset myyntitilanteet ja myyntityylit
  • Näkemyksellinen ja konsultoiva myyntitapa
  • Neuvottelutaidot ja taktiikka
  • Verkoston johtaminen
  • Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
  • Ideamyynti
Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!