Lähiesimieskoulutus

Kesto: 12 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali: online
Lähiesimieskoulutus
1.00 Kpl
Lähiesimiestyön ammattitutkinto (12 pv), 25.05.2021
1.00 Kpl
Lähiesimiestyön ammattitutkinto Materiaali, online
2100 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 0,00€
Lähiesimieskoulutus, etä
1.00 Kpl
Lähiesimiestyön ammattitutkinto (12 pv), 25.05.2021
1.00 Kpl
Lähiesimiestyön ammattitutkinto Materiaali, online
2100 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 0,00€

Tuotekuvaus

Valmennus kasvattaa esimiehen itsetuntemusta ja lisää ymmärrystä oman käyttäytymisen vaikutuksesta alaisiin, motivaatioon ja innostukseen. Valmennus selkiyttää osallistujan omaa esimiesroolia, omia vahvuuksia ja kehittämistehtäviä oman työtehtävän näkökulmasta. Valmennuksessa opetellaan, kuinka rakennetaan luottamusta eri tyyppisten ihmisten kanssa ja kuinka ratkaistaan haastavia vuorovaikutustilanteita. Lähiesimiesvalmennus kirkastaa ymmärrystä erinomaisen esimiestyön tunnusmerkeistä, toimivan palveluprosessin tuottamisen kriittisistä menestystekijöistä ja muutostilanteiden johtamisesta.

KOHDERYHMÄ:
Valmennuksen kohderyhmänä ovat esimiestyössä toimivat esimiehet.

LAAJUUS:
Valmennus toteutetaan 25.5.2021 – 11.10.2022 ja siihen sisältyy 12 lähipäivää. Valmennuksessa hyödynnetään verkko-oppimisympäristöä.

KYSY MAHDOLLISUUTTA SUORITTAA KOULUTUSOHJELMA TUTKINTOON JOHTAVANA KOULUTUKSENA OPPISOPIMUKSELLA:
Tutkintoon johtavana koulutusohjelman toteuttajana toimii Sasky koulutuskuntayhtymä yhdessä Luotain Consulting Oy:n kanssa. Kysy mahdollisuutta suorittaa koulutus oppisopimuksella, joka on osallistujalle maksuton. Mikäli olet kiinnostunut tästä vaihtoehdosta, älä ilmoittaudu lomakkeen avulla, vaan ota yhteyttä: info@luotain.net

VALMENTAJAT:
Katriina Hälikkä, Johdon työnohjaaja,HHJ-tutkinto, henkilöstöjohtaminen, valmentava johtajuus, HTM
Merja Talkio-Vilanen MBA, HHJ-tutkinto, johdon valmentaja, strategiatyö/johtaminen, ammatillinen opettaja
Tuula Savolainen, Työnohjaaja STOry, työyhteisösovittelija, ammat.opettaja, Arvostava™ esimiesvalmentaja
Pauliina Vallin, YTM työnohjaaja, Business coach, valmentava johtajuus, työyhteisö- ja esimiesvalmentaja

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:
Orientaatiojakso 25.5.2021

  • Työelämä muutoksessa, megatrendit
  • Esimiehenä toimiminen ja itsetuntemus
  • Muutoksen johtamisen lähtökohdat, palveleva johtaminen

Liiketoimintaosaaminen 10-11.8.2021

  • Liiketoimintaympäristö, strategia ja brändi
  • Palvelun kehittäminen ja jatkuvan parantamisen periaate
  • Kehittämiseen innostamisen taito
  • Esimiestyö ja toiminnan tuloksellisuus, esimiehen taloustaidot
  • Kannattavuus, budjetointi, talouden tunnusluvut ja mittarit
  • Kehittämissuunnitelma: hanke- ja toteutussuunnitelma

Henkilöstöjohtaminen 21.9.2021

  • Perehdyttäminen ja perehdyttämisen arviointi
  • Työ- ja palvelusuhteita koskeva lainsäädäntö, työsuojeluun ja työterveyshuoltoon liittyvä lainsäädäntö sekä työhyvinvoinnin varmistamisen käytännöt, yhteistoimintaan liittyvät käytännöt
  • Palkkauksen periaatteet ja palkitseminen

Ihmistuntemuksen merkitys esimiestyössä 26-27.10.2021

  • Omat vahvuudet ja kehittämiskohteet esimiehenä
  • Esimiehen vuorovaikutustaidot, erilaiset ihmistyypit ja oman käyttäytymisen mukauttaminen
  • Motivaatio, sitoutuminen ja työhyvinvointi
  • Esimiehen haastavat tilanteet ja työyhteisöjen ongelmatilanteet

Valmentava johtaminen ja esimiehen ratkaisukeskeiset menetelmät 20.12.2021

  • Valmentavan johtamisen taidot
  • Esimiehen viestinnälliset taidot ja ratkaisukeskeinen viestintä
  • Kannustaminen, puuttuminen ja palautteen antaminen

Suunnitelmallisuus ja suorituksen johtaminen 15-16.2.2022

  • Säännöllinen vuoropuhelu esimiehen ja työntekijöiden välillä
  • Rakentava palautekulttuuri ja myönteisen palautteen merkitys
  • Tehokkaat palaverikäytänteet, suorituksen johtaminen, tavoitteiden asettaminen ja tavoitteiden saavuttamisen seuraaminen
  • Osaamisen johtaminen, osaamistarpeiden ennakointi
  • Työryhmien johtaminen

Esimies asiakastyön johtajana, esimies laadunvarmistajana 10.5.2022

  • Kriittiset menestystekijät ja palveluprosessi
  • Palvelulupaus ja palveluasenne
  • Erinomaisen asiakaspalvelijan tunnusmerkit sosiaali- ja terveysalalla
  • Ammatillinen vuorovaikutus ja asiakaspalvelijan viestinnälliset taidot
  • Haastavat asiakastilanteet.
  • Reklamaatioiden hoitaminen osana esimiehen työtä

Laadunjohtaminen, lainsäädännön vaatimukset ja prosessit kunnossa 30.8.2022

  • Laadun johtaminen
  • Toiminta ja lainsäädännön vaatimukset
  • Riskien hallinta

Kehittämissuunnitelmat 11.10.2022

  • Kehittämissuunnitelmien läpikäyminen ja koulutuksen päätös


Ohjelma

Päivämäärä Aloitusaika Lopetusaika Huom!
25.05.202110:0016:00
10.08.202110:0016:00
11.08.202109:0015:00
21.09.202110:0016:00
26.10.202110:0016:00
27.10.202109:0015:00
20.12.202110:0016:00
15.02.202210:0016:00
16.02.202210:0016:00
10.05.202210:0016:00
30.08.202210:0016:00
11.10.202210:0016:00
Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!