Kuinka otan työssäni vastaan negatiivista palautetta? - Kaj Kunnaksen sparraava kommunikointipäivä

Kesto: 1 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali: pdf
Kuinka otan työssäni vastaan negatiivista palautetta? - Kaj Kunnaksen sparraava kommunikointipäivä, ei tenttiä
1 Kpl
Kuinka otan työssäni vastaan negatiivista palautetta? - Kaj Kunnaksen sparraava kommunikointipäivä (1 pv), 28.11.2018
59,00 €
+ alv.. 24%.

Tuotekuvaus

Kuinka otan työssäni vastaan negatiivista palautetta?

Kaj Kunnaksen sparraava kommunikointipäivä - Miten otan vastaan palautetta, myös negatiivista? Miten edistän keskustelukulttuuria, jossa hyväksytään erilaiset mielipiteet (sosiaalinen media, yrityskulttuuri, organisaatio, henkilökohtainen brändi ) 

Kohderyhmä:

Organisaation johtavassa asemassa olevat henkilöt, avainhenkilöt, HR-asiantuntijat, asiakaspalvelusta vastaavat, asiakaspalvelutyöntekijät, myyntitiimi

Ohjelma:

Tässä ainutlaatuisessa ja ainutkertaisessa sparrauspäivässä Kaj Kunnas tarjoaa keinoja ja käytännön elämän urheilutoimittajana koettuja esimerkkejä siitä, että miten otetaan vastaan palautetta, myös negatiivista (sosiaalinen media, yrityskulttuuri, organisaatio, henkilökohtainen brändi) Päivän aikana opitaan, miten voidaan edistää vihamielisen ns. vihapuheen sijaan keskustelukulttuuria, jossa hyväksytään erilaiset mielipiteet. Sparrauksessa opitaan rakentavasta kommunikoinnista yhdessä, pienryhmissä ja pareittain. Päivän aikana käsitellään vihapuheen kohtaamista yrityksen, organisaation ja henkilökohtaisen brändin näkökulmista. Opitaan, että miten eri asemissa oleva ammattilainen, esimerkiksi johtavassa asemassa oleva voi toimia, jos vihapuhe kohdistuu itseen? Opitaan, miten asiakaspalvelussa oleva ihminen voi toimia, jos vihapuhe kohdistuu häneen itseen, tai edustamaansa organisaatioon.

HAUKUT VERSUS KEHUT. MITEN NIIHIN SUHTAUTUA TYÖELÄMÄSSÄ? TAI SIVIILISSÄ?

"Vi**n ruma kalju hörökorvainen onnellinen hurri. Lopeta se selostaminen heti. Hae vaikka töitä sotshilaisen h***baarin siivoojana…".

Siinä yksi tylyimmistä palautteista mitä koskaan olen saanut. Eikä muuten mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei mennyt...

Vaan jäin sitä miettimään. Ensin yksin. Nykyään yhä enemmän myös yhdessä erilaisten ihmisten, toimijoiden ja työpaikkojen työntekijöiden kanssa. Miten suhtautua palautteeseen? Sekä haukkuihin että kehuihin? Tappouhkauksista nyt puhumattakaan...

Tästä aiheesta olisi antoisaa tavata myös Sinut/Teidät. Miettiä yhdessä. Jutella ja yrittää päästä mahdollisimman kaikkia hyödyttävään ja helpottavaan lopputuntemukseen. Jotta haukut ei masentaisi liikaa. Ja jotta kehut toisivat mitä parhaimman työbuustin.

Lähtökohtana vaikka erään rautakaupan ikkunassa kerran näkemäni käsinkirjoitettu lappu:

"Jos teillä on kehuja - kertokaa ne MUILLE. Jos teillä on haukkuja - kertokaa ne MULLE". Terv. Kauppias

Toivottavasti tämä aihe kiinnostaa Sinua/Teitä/Työpaikkaasi? Olisi tosi kiva yhdessä puida palautetta. Haukkuja kun kehuja.

Päivän mittainen koulutus on interaktiivinen ja vuorovaikutteinen Kaj Kunnaksen kanssa. 

Sisältö tarkemmin: 

Kohtaaminen ja suoran palautteen saaminen ( yksilö, ryhmä, organisaatio, asiakkaat) Miten suhtautua ja reagoida siihen.Kertomuksia oikeasta elämästä ja eläviä esimerkkejä suoran palautteen kohtaamisesta ja niihin reagoimisesta 30 vuoden aikana TV-toimittajana, myös negtiivisen palautteen. 

1. Mitä organisaation tai henkilön kohtaama vihapuhe voi olla?

  • Loukkaavaa
  • Uhkaavaa
  • Pyrkimyksenä hiljentää kohteena olevan henkilö
  • Väkivaltaista
  • Rauhallisesti argumentoitua
  • Antaa stereotyyppisen kuvan jostain ihmisryhmästä
  • Voi uhata kohteen ihmisarvoa ja ihmisoikeuksia
  • Pyrkii antamaan stereotyyppisen kuvan antaminen jostain ihmisryhmästä
  • Vihapuhuja vetoaa sananvapauteen tai puolustautuu viestineensä ”läpällä”

2. Miten vihapuhe voi olla haitaksi puheen kohteelle?

3. Millaista ilmapiiriä vihapuhe synnyttää? 

  • Pelokasta
  • Varautunutta
  • Epäluuloista
  • Välttelevää
  • Lannistunutta, vihan ilmapiiriä
  • 4. Miksi sosiaalisessa mediassa ja medioiden keskustelupalstoilla puhutaan ihmisistä usein epäkunnioittavammin kuin kasvotusten?

5. Millaisessa ilmapiirissä on turvallista esittää erilaisia mielipiteitä? Mitä hyötyä siitä voi olla?

6. Miten jokainen voi omalla toiminnallaan torjua vihapuhetta?

7.Miten voi puolustaa vihapuheen kohdetta?

8. Miten edistää keskustelukulttuuria, jossa hyväksytään erilaiset mielipiteet.

 

Huom!! Koulutuksessa ei ole jaettavaa materiaalia!

Osallistuja vastaa itse koulutukseen liittyvistä tarjoiluista. 

 

Esittely:

Kaj Kunnas on rakastettu ja erittäin seurattu urheilutoimittaja niin TV:ssa, radiossa kuin sosiaalisessa mediassakin. Hän on tehnyt suoria lähetyksiä kolme vuosikymmentä. Hänet palkittiin vuoden 2012 Suomen urheilugaalassa Urheilujournalismipalkinnolla. Kaj on myös valittu Vuoden Positiivisimmaksi Suomalaiseksi vuonna 2016. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus TV- toimittajana ja esiintyjänä. Kaj toimi urheilutoimittajana Ylellä vuosina 1989–2017. Hän työskenteli Ylen ruotsinkielisessä urheilutoimituksessa vuoteen 2012 asti. Helmikuussa vuonna 2018 Kunnas selosti Pyeongchangin talviolympialaisten jääkiekon lähetykset. Kaj Kunnas on mies suurella energialla, sydämellä, ihmisläheisyydellä ja mittavalla selostajan kokemuksella. Hän on kohdannut urallaan niin ihailua kuin suoraa negatiivistakin palautetta, ns. vihapuhetta. 

 



Ohjelma

Päivämäärä
Aloitusaika
Lopetusaika
Huom!
28.11.2018
09:00
16:00
Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!