Julkisten hankintojen ABC - hankintayksiköille

Kesto: 2 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali: paperi
ILMOITTAUTUMINEN KURSSILLE ON SULJETTU.

Tuotekuvaus

Uudet innovatiiviset menettelyt, tilaajavastuulain vaatimukset, liikesalaisuuksien suoja sekä hankintasopimuksen valvonta. Julkisen hankinnan organisointi saattaa tuntua hankintayksikön näkökulmasta monimutkaiselta ja vaativalta prosessilta.

Kahden päivän koulutuksen tavoitteena on näyttää, miten hankintaprosessi voidaan toteuttaa alusta loppuun mahdollisimman tehokkaasti ja juridisesti kestävällä tavalla. Koulutuksessa saat kattavan tietopaketin tärkeimmistä lainsäädäntöuudistuksista ja oikeuskäytännön linjauksista.

Käytännönläheisessä koulutustilaisuudessamme opit käytännönläheisiä keinoja hankintamenettelyssä onnistumiseen ja yleisimpien sudenkuoppien välttämiseen. Etenemme koulutuksessa hankinnan suunnittelusta aina sopimuskauden hallintaan saakka. Koulutus sopii erityisen hyvin hankinnoista vastaaville hankintayksiköiden edustajille ja muille hankintojen parissa työskenteleville.



Ohjelma

Päivämäärä
Aloitusaika
Lopetusaika
Huom!
22.10.2019
09:00
16:00
23.10.2019
09:00
16:00

Ohjelma klo 9.00–16.00 molempina päivinä

Ilmoittautuminen, kahvitarjoilu ja materiaalin jako klo 8.30
Lounas klo 12.00–13.00
Iltapäiväkahvi klo 14.00
Koulutus päättyy klo 16.00
 

1. päivä
Hankinnan valmistelu ja suunnittelu

  • Markkinakartoitus
  • Tarjoajan osallistuminen hankinnan valmisteluun
  • Hankinnan kohteen määrittely

Sopivan hankintamenettelyn valinta

  • Perinteiset hankintamenettelyt
  • Uudet innovatiiviset menettelyt

Keinot kilpailutuksessa onnistumiseen

  • Sähköisen menettelyn vaatimukset
  • Tilaajavastuulain huomiointi
  • Hankinta-asiakirjojen laatiminen
  • Tarjoajan soveltuvuutta koskevat ehdot
  • Kielletyt & sallitut vertailuperusteet
  • Asiakirjojen julkisuus ja tarjoajien liikesalaisuudet

 

2. päivä
Tarjousten tarkastaminen

  • Tarjouspyynnön mukaisuus
  • Täsmentäminen ja poissulkeminen
  • Tarjouspyynnön virheellisyydet

Tarjouskilpailun päättäminen

  • Hankintapäätöksen laatiminen
  • Hankintaoikaisu
  • Markkinaoikeuskäsittely hankintayksikön näkökulmasta

Hankintasopimuksen tekeminen ja sopimuskauden hallinta

  • Keskeiset sopimusehdot
  • Hankintojen valvonta
  • Reklamointi
  • Bonus- ja sanktioehdot
  • Hankintasopimuksen muuttaminen
Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!