Johtajan laatu
Kuvaus
Hyödyt kurssista ovat moninaiset
Organisaatioiden ja yritysten johdolle ja johtajille suunnatun koulutuksen tarkoituksena on auttaa ymmärtämään mitä moderni laatu tarkoittaa organisaatioiden johtamisessa. Laatu on keino tehdä rahaa ja parantaa tulosta, mutta harvoin sen johtamista ymmärretään tai toteutetaan, vaikka se olisikin organisaation jatkuvuuden ja menestyksen kannalta erittäin keskeistä. Yksikään laadun tai erinomaisuuden avulla menestyvä yritys ei ole onnistunut ilman johdon ymmärrystä ja sitoutumista laatuun! Tähän tähtää myös ISO 9001:2015, jossa vastuu laadun johtamisesta on osoitettu organisaation ylimmälle johdolle – aivan oikeaan paikkaan.
Kohderyhmä
Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joiden tehtävänä on johtaa yritystä tai organisaatiota ja luoda laatutavoitteita, strategioita. Kurssi sopii myös päälliköille, jotka johtavat myyntiä ja markkinointia, tuotekehitystä, tuotantoa tai laatua. Kurssi sopii myös henkilöille, jotka pohtivat ISO 9001:n päivittämistä uuteen ISO 9001:2015 järjestelmään ja haluavat saada yleiskäsityksen laadun johtamisesta ja siihen liitetyistä konsepteista ja filosofioista.
Palvelumme
Koulutuksessa tutustutaan luentojen, keskustelujen ja demonstraatioiden avulla modernin laadun keskeisiin ajatuksiin kuten Juranin trilogia, vaihtelun ymmärtäminen ja erityis-ja normaalivaihtelun käsitteisiin johdon näkökulmasta. Koulutuksessa käsitellään laatuajattelun kehitystä, sekä siihen liittyvien merkittävimpien vaikuttajien ajatuksia. Lisäksi käsitellään laatuun liitettyjä konsepteja kuten Lean ja Six Sigma, sekä ISO 9001. Koulutuksen tarkoituksena on, että osallistujat ymmärtävät modernin laadun määritelmän, sekä pystyvät näkemään sen soveltamisen oman organisaationsa viitekehyksessä. Lisäksi voit keskustella alan asiantuntijan kanssa tilaisuudessa tai ottaa häneen myöhemmin yhteyttä henkilökohtaisesti.
Koulutuksen laajuus
Koulutus on kahden päivän mittainen. Julkiset toteutukset järjestetään Lahden Sibeliustalossa. Koulutukseen mahdollista osallistua myös etänä Teamsin välityksellä.
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
16.10.2024 | 9.00 | 16.00 | |
17.10.2024 | 8.15 | 16.00 |
Päivä1
8:30 | Ilmoittautuminen ja kahvi |
9:00 | Avaus ja esittely Kokonaiskuva laadusta ja sen vaikutuksesta liiketoimintaan Mitä on moderni laatu? Vaihtelun käsite ja laatu Laadun vaikutukset ja huonon laadun kustannukset (COPQ) Laadun mestarit ja heidän keskeiset ajatuksensa Systeemin ymmärtäminen johtamisessa Laadun kolme universaalia yleispätevää prosessia Juranin laadun johtamisen trilogia |
12:00 | Lounas |
13:00 | Johtaminen ja laatukulttuuri – kestävä pohja toiminnalle Kuinka organisaation täytyy muuttua ja kuinka laatua johdetaan Juranin kulttuurin läpimurrot |
14:00 | Kahvi |
14:30 | Laatutavoitteet ja strategia Strategian ja tavoitteiden yhtäläisyys Asiakasnäkökulma Toimenpiteiden priorisointi ja Pareto-efekti Keskustelu |
16:00 | Päivä päättyy |
Päivä 2
8:15 | Tuoteinnovaatiot ja niiden johtaminen Laadun suunnittelun malli (QFD) ja merkitys Laadun ohjaus ja suorituskyky Prosessien ja liiketoiminnan ennustettavuus (SPC) Mitä on tilastollinen päätöksenteko ja analyysi? |
12:00 | Lounas |
13:00 | Läpimurto ja läpimurtojen valinta Kuinka läpimurtoja toteutetaan ja johdetaan Toiminnan parantaminen ja kilpailu |
14:00 | Kahvi |
14:30 | ISO 9001:2015, Lean ja Six Sigma -konseptien keskeinen sisältö ISO 9001:2015 – viitekehys systeemin rakenteelle Lean -filosofia organisaation oppimiseen Six Sigma – läpimurron menetelmä Keskustelu ja yhteenveto |
16:00 | Koulutus päättyy |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle
Quality Knowhow Karjalainen Oy
Ankkurikatu 7
Lahti