ITIL® Service Strategy

Kesto: 3 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: englanti, Materiaali: pdf
Sertifiointitentti: Kyllä, Tenttikieli: englanti, Tenttityyppi: paperi
ILMOITTAUTUMINEN KURSSILLE ON SULJETTU.

Tuotekuvaus

Varmista paikkasi ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen kurssia. Tämän jälkeen ilmoittautumiset käsitellään jälki-ilmoittautumisina mahdollisuuksien mukaan.

Sertifiointitenttien toimittajana yhteistyökumppaninamme on PEOPLECERT. Tentin suorittavat osallistujat tulevat saamaan heiltä sähköpostia liittyen oman tenttitilin aktivoimiseen ja sen kautta myöhemmin tuloksen sekä mahdollisen sertifikaatin toimittamiseen.

IT Infrastructure Library® (ITIL®) on globaalisti hyödynnetty IT-alan parhaista käytännöistä koottu viitekehys IT-palvelutuotannon hallintaan ja johtamiseen. ITILin prosessimainen palvelunhallinnan viitekehys on reaalimaailmassa toimivista käytännöistä, toimintamalleista ja prosesseista muodostuva kokonaisuus, jota valtaosa IT-organisaatioista hyödyntää maailmanlaajuisesti. ITIL on palveluelinkaarimallin mukaiseksi järjestynyt kokonaisuus, joka pitää sisällään seuraavat osa-alueet:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continual Service Improvement


Palvelustrategiassa määritellään palvelustrategian perusasiat, prosessit ja strategiset suuntaviivat. Palvelun suunnittelussa kuvataan ja suunnitellaan kokonaispalvelut, transitiovaiheessa varmistetaan palvelun sujuva käyttöönotto ja palveluoperaatiovaiheessa varmistetaan palvelun tuotanto. Palvelun jatkuva kehittäminen varmistaa palvelutuotannon laadun ja kilpailukyvyn.

Tällä kurssilla pureudutaan palvelustrategian (Service Strategy) prosesseihin, konsepteihin ja toimintamalleihin. Palvelustrategia on ensimmäinen ja korkeimman tason vaihe ITILin elinkaarimallissa. Palvelustrategia on aina ohjaamassa palvelusuunnittelua, palvelutransitiota ja palvelutuotantoa. Palvelustrategia määrittää ne pelisäännöt, joilla korkealaatuisten palveluiden tuotanto onnistuu.

Kurssilla käsitellään tarkasti seuraavat ITIL-prosessit:
- Kysynnänhallinta (Demand Management)
- Palveluportfolionhallinta (Service Portfolio Management)
- IT-taloushallinta (Financial Management)
- IT-palvelustrategianhallinta (Strategy Management for IT services)
- Asiakkuudenhallinta (Business Relationship Management)


Strategiakokonaisuuteen liittyvien ITIL-prosessien lisäksi kurssilla käsitellään palvelustrategian muodostamisen pelisääntöjä, palvelun arvonmuodostumista, strategian toteuttamista ja yhteyttä liiketoimintaan. Kurssin jälkeen osallistujalla on selkeä käsitys palvelustrategian muodostamisesta ja pelisäännöistä parhaiden käytäntöjen näkökulmasta. Kurssin jälkeen osallistuja osaa soveltaa palvelustrategian osa-alueita käytännön työskentelyssä.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Koulutuspäivän aikataulu
Koulutuspäivän aikataulu on klo 9-16.


Kohderyhmä: IT-palvelutuotannon, palvelunhallinnan tai palvelujohtamisen kanssa työskentelevät henkilöt kuten prosessin omistajat, kehityspäälliköt, palvelupäälliköt, tietoturvavastaavat, tuotantopäälliköt, projektipäälliköt, konsultit, tietohallintopäälliköt ja ?vastaavat.

Esitiedot: Kurssille osallistujilta vaaditaan nykyinen ITIL Foundation-sertifiointi (ITIL Foundation 2011 edition)

Materiaali: Kurssimateriaali on englanninkielinen ja opetus on suomeksi. Kurssi on päivitetty ITIL 2011 editionin mukaiseksi ja sisältää viimeisimmän ja tuoreimman tiedon ITIListä. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).

Kouluttajat: Kurssin kouluttajina toimivat Wakarun kokeneet ja sertifioidut sekä akkreditoidut kouluttajat. Yli puolet Wakarun oppilaista antaa täydet pisteet kouluttajallemme.

Kurssimateriaali
Kurssimateriaali on englanninkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).


Osaaminen todistaminen - sertifiointitesti: Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL Service Strategy -sertifiointitesti. Tentti suoritetaan kurssin päätteeksi.Läpäisemällä testin osallistuja saa 3 opintopistettä ITIL Expert-sertifiointia varten. ITIL Expert-sertifiointiin vaaditaan 22 opintopistettä.

 



Ohjelma

Päivämäärä
Aloitusaika
Lopetusaika
Huom!
20.08.2018
09:00
16:00
21.08.2018
09:00
16:00
22.08.2018
09:00
16:00
Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!