Arvon myynnin perusteet

Kesto: 1.0 pv

Kuvaus

Arvon myynnin perusteet  -etätyöpaja

Asiakkaan sekä asiakasymmärryksen kerryttämisen tulisi olla myyjän sekä yrityksen toiminnan keskiössä. Ymmärtämällä mihin tarpeeseen asiakas tuotteesi tai palvelusi hankkii, auttaa myyjää löytämään asiakasta kiinnostavan tulokulman keskusteluun.
Arvon luonti on mahdollista vasta kun ymmärrämme mitä kullekin asiakkaalle arvo tarkoittaa. Kyseessä on liikkuva maali ja myyjän tulee liikkua mukana. Puramme tässä etätyöpajassa arvon myynnin helposti käsitettäviin ja toteutettaviin osiin. 

Vuorovaikutteinen ja innostava Arvon myynnin perusteet -etätyöpaja antaa sinulle kattavan työkalupakin  asiakkaalle ehdotettavan arvon hahmottamiseen, siitä keskusteluun ja myyntiin menestyksekkäästi. Luvassa on hauskaa oppimista muiden osallistujien kanssa.

Kenelle

  • Kaikille jotka haluavat tehdä myynnistä mukavaa ja merkityksellistä tekemistä itselleen ja asiakkaalleen.
  • Mikäli myyt tai työhösi kuluu asiakkaan tarpeiden aloitteellinen ymmärtäminen.
  • Jos haluat oppia mistä myynnissä oikeasti on kyse. 

Hyödyt

Etätyöpajassa opit miten asiakasarvoa myydään asiakkaalle. Saat uusia näkökulmia asiakkaan tarpeiden tunnistamisen, kehittämisen ja oikean ratkaisemisen saralla. Lisäksi saat tuhdin paketin käytännön myyntityökaluja sekä kattavan taustamateriaalin oman myyntityösi tueksi. Hävittämällä mystiikan myynnistä saat myös rohkeutta ehdottaa arvoa aktiivisemmin asiakkaalle.

Etätyöpaja toimii kun lähiopetus

Etätyöpajamme, toisin kun web-kurssit/luennot on aidosti vuorovaikutteinen lähiopetusta vastaava valmennus. Teemme päivän aikana yhdessä harjoituksia, ryhmätöitä ja keskustelemme asiakasarvon myynnin aiheista yhdessä muiden osallistujien kanssa.

Käyttämämme Zoom -työkalu tarjoaa erinomaiset edellytykset hyvän ja vuorovaikutteisen oppimiskokemuksen luomiseksi.  
Työpajan osallistujamäärä on rajattu 8 henkilöön, jolla varmistamme toimivan vuorovaikutuksen valmennuksessa.

Kattava ja tulostettava taustamateriaali luo syvyyttä ja tukea kuhunkin käsiteltävään aiheeseen päivän aikana.

Pidämme päivän aikana normaalit tauot ja ruokatunnin aivan kuten lähipäivässäkin.

Ohjelma

9:00-12:00

Avaus ja työmenetelmät

  • Esittelyt ja päivän kulku
  • Päivän tavoitteet sekä työkaluvinkit

Strategian vaikutus myyntiin

  • Myynti osana strategian toteutusta
  • Arvon käsite, mitä asiakkaasi oikeasti tarvitsee
  • Mitä arvon myynnillä tarkoitetaan
  • Arvostava vuoropuhelu arvon luonnissa
  • Miten asiakas ostaa ja miten se vaikuttaa myyntiin

Asiakassuhde myyntityössä

  • Hyvän suhteen kulmakivet
  • Luottamus ja sen kehittäminen

12:00-13:00 Lounas

13:00-16:00

Asiakasarvo

  • Arvon ja hinnan suhde
  • Arvon luonti asiakasymmärrystä kartuttamalla
  • Työkaluja asiakasymmärryksen lisäämiseksi
  • Arvon tunnistamisen ja kasvattamisen keinot
  • Asiakasarvon mittaaminen asiakkaan kanssa

Myyntityökalut ja niiden käyttö

  • Kysymykset myynnissä
  • Kysymysten suunnittelu ja käyttö
  • Aktiivinen kuuntelu
  • Keskustelumalli arvon kasvattamiseksi
  • Arvoehdotusten tekeminen asiakkaalle
  • Myyntikohtaamiseen valmistautuminen
  • Hyvä tarjous
  • Kaupan voittaminen

Oman myyntityön kehittäminen

  • Seuraavat askeleet

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä