Google Ads-tehokurssi

Tarjouspyyntö asiakaskohtaisesta toteutuksesta

Kuvaus

Ads-kurssi, joka opettaa luomaan tarkkoja ja kustannustehokkaita Ads-kampanjoita

  • Google Adsin ja hakukonemainonnan perusteet
  • Google Ads -kampanjan perustaminen
  • Budjetin ja klikkaushintojen asettaminen
  • Mainonnan kohdentaminen oikealle maantieteelliselle alueelle
  • Oikeiden ja tarkkojen avainsanojen valinta
  • Opi kirjoittamaan tehokkaita Ads-mainoksia
  • Käytä ilmaisia mainoslaajennuksia järkevästi
  • Opi käyttämään tulosseurantaa mainonnan kannattavuuden selvittämiseksi
  • 10 yleistä Ads-virhettä – miten välttää ne ja säästää selvää rahaa
  • Edistyneet Ads-vinkit entistä parempiin tuloksiin
  • Opi Display-mainonnan ja uudelleenmarkkinoinnin perusteet

Ads-kurssille osallistujat saavat 6 kk käyttöoikeuden laajaan oppimateriaalitietokantaamme, johon sisältyy myös 1 kk sähköpostituki.

Kenelle: Kaikille, jotka haluavat mainostaa tuotteitaan helposti ja tarkasti kohdennettuna Googlen hakutulosten yhteydessä.

Ohjelma

Google Adsin ja hakukonemainonnan perusteet

  • Miksi hakukonemainonta on niin tehokasta: hakumainosten osuvuus
  • Hakukonemainonnan muut edut: nopeus ja mitattavuus
  • Miten Adsin klikkausperusteinen mainonta (CPC) toimii?

Ensimmäisen Ads-kampanjan luominen

  • Uutta: Adsin uusi käyttöliittymä
  • Ensimmäisen kampanjan ohjattu luominen
  • Kampanjan perusasetukset: hakuverkosto vs. display-verkosto
  • Maantieteellinen kohdentaminen (sijainti) ja kieliasetukset
  • Hintatarjousstrategia: manuaalinen vs. automaattinen
  • Manuaaliset hintatarjoukset ja oletushintatarjous (CPC)
  • Kampanjan päiväbudjetin asettaminen
  • Adsin rakenteen ymmärtäminen: kampanja, mainosryhmä ja mainokset

Tehokkaiden tekstimainosten luomien

  • Tehokkaiden otsikoiden kirjoittaminen
  • Optimoitu näkyvä URL-osoite
  • Oikean lopullisen URL-osoitteen määrittely (laskeutumissivu)
  • Mobiilimainoksen asetukset
  • Mainosten A/B -testaus

Oikeiden avainsanojen löytäminen Avainsanojen suunnittelijalla

  • Miten löytää olennaiset avainsanat omille tuotteille?
  • Markkinatutkimuksen teko Adsin avainsanasuunnittelijalla
  • Avainsanan keskimääräisen kuukausittaisen hakuvolyymin ja klikkaushinnan selvittäminen
  • Eri sijaintien vertailu tuotteiden/palveluiden kysynnän kannalta
  • Avainsanojen tarkkuus: laaja, lausehaku ja tarkka vastaavuus
  • Negatiivisten avainsanojen käyttö

Lisää hyödyllisiä Ads-toimintoja

  • Yleisimmät mainoslaajennukset: sijainti, sivustolinkit, puhelu ja huomiotekstit
  • Kampanjan ajastus: aloitus- ja lopetuspäivämäärä
  • Tulosseurannan käyttöönotto Adsissa, konversioiden tuonti Google Analyticsista
  • Dynaaminen avainsanan lisäys mainostekstiin
  • Varsinaiset hakutermit eli mitä käyttäjät syöttivät Google-hakuun
  • Kertaus: 10 yleistä ja kallista Ads-virhettä

Display-mainonta ja uudelleenmarkkinoinnin perusteet

  • Milloin käyttää display-verkostoa ja kuvamainoksia?
  • Display-kampanjan luominen
  • Parhaat mainosbannerien formaatit ja koot
  • Uudelleenmarkkinointi eli esim. web-sivustolla käyneiden muistuttaminen kuvamainoksella

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä