Certified Agile Service Manager®-etävalmennus 9. & 16.9.2024
Kuvaus
Tämä kaksipäiväinen valmennus tarjoaa johdannon ketterään palvelujohtamiseen (ASM, Agile Service Management) sekä työkaluja sen soveltamiseen sekä ketteryyden idean integroimiseen palvelujohtamisen prosesseihin ja prosessien kehitykseen. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa.
Valmennuksen hyödyt
Certified Agile Service Manager (CASM) -valmennuksen jälkeen ymmärrät:
- Miksi ketterää palvelujohtamista?
- Mitä tarkoittaa "olla ketterä"?
- Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
- Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen DevOps, ITIL®, SRE, Lean ja Scrum
- Ketterän palvelujohtamisen roolit, työkalut, tuotokset ja tapahtumat
- Ketterän palvelujohtamisen (Agile Service Management) kaksi näkökulmaa:
- 1 - Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Engineering) – Ketterien menetelmien soveltaminen prosessien määrittelyyn ja rakentamiseen.
- 2 - Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – Sen varmistaminen, että prosessit ovat kevyitä ja sisältävät "juuri tarvittavan määrän" kontrollia
Kohderyhmä
- Henkilöt, jotka ovat kiinnostuneet kartuttamaan osaamista ketteristä menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
- Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
- Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
- Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
- Prosessien sidosryhmät
Sisältö
Päivä 1
- Mitä on ketteryys (Agile)?
- Ketterät käytännöt
- Mitä on ketterä palvelunhallinta (Agile Service Management)?
- Prosessin suunnittelun perusteet
- Ketterä prosessisuunnittelu
- Ketterän palvelujohtamisen roolit
Päivä 2
- Ketterä prosessin suunnittelu
- Ketterän palvelujohtamisen tuotokset
- Ketterän palvelujohtamisen tapahtumat
- Ketterä prosessin parantaminen
- Ketterän palvelunhallinnan teknologiat
- Kuinka päästä liikkeelle
- Kertaus koetta varten
Valmennuksen aikataulu
2 päivää, klo 9–17
Esitietovaatimukset
Valmennukseen ei ole esitietovaatimuksia, mutta kokemus palvelunhallinnan prosesseista ja ITIL®istä on suositeltavaa.
Valmennusmateriaali
Valmennusmateriaali on englanninkielinen. Materiaali toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.
Sertifiointi
Valmennuksen hinta sisältää englanninkielisen online-tentin, jonka suorittamiseen osallistuja voi varata valmennuksen jälkeen itselleen sopivan ajan. Ohjeistus tentin varaamiseen ja tenttimiseen käydään läpi valmennuksessa.
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
9.9.2024 | 9.00 | 17.00 | |
16.9.2024 | 9.00 | 17.00 |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.
Executive Consultant
Wakaru
Etävalmennus