Certified Agile Service Manager®

Kesto: 2 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: englanti, Materiaali: pdf
Sertifiointitentti: Kyllä, Tenttikieli: englanti, Tenttityyppi: online
ILMOITTAUTUMINEN KURSSILLE ON SULJETTU.

Tuotekuvaus

Tämä kaksipäiväinen kurssi tarjoaa johdannon ketterään palvelunhallintaan (ASM, Agile Service Management) sekä työkaluja sen soveltamiseen sekä ketteryyden idean integroimiseen palvelunhallinnan prosesseihin ja prosessien kehitykseen. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa.

KURSSIN TAVOITTEET

Oppimistavoitteet Certified Agile Service Manager (CASM) -kurssilla ovat ymmärtää:

  • Mitä tarkoittaa "olla ketterä"?
  • Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
  • Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen  ITSM, Kanban, Lean ja DevOps
  • Scrumin roolit, tuotokset ja tapaamiset kun Scrumia sovelletaan tuotteiden ja prosessien kehittämiseen 
  • Ketterän palvelunhallinnan (Agile Service Managemen) kaksi näkökulmaa:
    • 1 - Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – varmistamaan että prosessit ovat leanejä ja tuottavat "juuri tarvittavan määrän" kontrollia 
    • 2 - Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Design) – Ketterien käytäntöjen soveltaminen prosessien suunnitteluprojekteihin. 

KURSSIMATERIAALIT

  • 16 tuntia valmentajavetoista luokkahuonevalmennusta harjoituksineen (koulutuskieli suomi/englanti)
  • The Agile Service Management Guide - opas  ja Scrum Guide -opas (ennakko-opiskelumateriaalina, englanniksi)
  • Luentomateriaalit (loistava koulutuksen jälkeinen työkalu, englanniksi)
  • Osallistuminen ainutlaatuisiin soveltaviin harjoituksiin, jotka on suunniteltu perusideoiden havainnollistamiseen
  • Esimerkkidokumentteja, dokumenttipohjia, työkaluja ja tekniikoita
  • Pääsy lisätietopankkeihin ja yhteisöihin 

AGENDA

Päivä 1

  • Mitä on ketteryys (Agile)?
  • Ketterät käytännöt
  • Mitä on ketterä palvelunhallinta (Agile Service Management)?
  • Prosessin suunnittelun perusteet
  • Ketterä prosessisuunnittelu
  • Scrumin perusteet
  • Kotitehtävä: määritellyt lisätehtävät

Päivä 2

  • Scrumin roolit/ketterän palvelunhallinnan roolit 
  • Scrumin tuotokset/ketterän palvelunhallinnan tuotokset
  • Scrumin tapahtumat/ketterän palvelunhallinnan tapahtumat
  • Ketterä prosessin parantaminen
  • Ketterän palvelunhallinnan teknologiat
  • Kuinka päästä liikkeelle
  • Kertaus koetta varten
  • Koe

SERTIFIOINTI

Sertifiointitesti koostuu 40:stä monivalintakysymyksestä (englanniksi) ja läpiääsyyn tarvitaan 26 oikeaa vastausta. Aikaa suorittamiseen on 60 minuuttia. Kokeen läpäisseille myönnetään Certified Agile Service Manager® -sertifikaatti. 

ENNAKKOVAATIMUKSET

  • Ennakkotehtävien suorittaminen
  • Kokemus palvelunhallinnan prosesseista ja ITIL®istä on suositeltavaa

KOHDEYLEISÖ

  • Kuka tahansa ken on kiinnostunut oppimaan ketterien menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
  • Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
  • Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
  • Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
  • Prosessien sidosryhmät 

Certified Agile Service Manager (CASM) -kurssi vastaa hyvin pitkälti Certified ScrumMaster (CSM) -koulutusta.

 



Ohjelma

Päivämäärä
Aloitusaika
Lopetusaika
Huom!
20.11.2019
09:00
16:00
21.11.2019
09:00
16:00
Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!