Tuotepäällikön asiakastaidot
Kuvaus
Osaatko hyödyntää osaamistasi tehokkaasti asiakastyössä?
Tuotepäälliköiden asiakastaitojen vahvistamiseksi suunniteltu kaksipäiväinen tehovalmennuksemme auttaa hyödyntämään tuotepäällikön asiantuntijuutta täysimääräisesti asiakaspalvelussa ja kaupanteon tukena.
Pienryhmävalmennuksemme antaa runsaasti tilaa keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.
Hyödyt osallistujille
- Ymmärrät ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet entistä paremmin
- Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
- Opit hyödyntämään asiantuntemustasi myynnin tukena entistä tehokkaammin
- Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
- Opit toimimaan täysiverisenä kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa
Kenelle
Valmennus on suunniteltu on tuotepäälliköille toimialasta riippumatta.
Ohjelma
1. päivä
8.30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
9.00 Tilaisuuden avaus
9.15 Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
Harjoitus: Omien asiakastaitojen arviointi
10.30 Tauko
10.45 Tuotepäällikön rooli myynti- ja palvelutilanteissa
- Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen asiakastyössä
- Onko tekninen osaaminen kunnossa?
- Asiakaslähtöinen ajattelutapa
- Arvomyynnin ABC
12.00 Lounas
13.00 Onnistuneen myyntityön vaiheet 1
- Asiakastyön suunnittelu
- Oman asiantuntijalupauksen määrittäminen
- Omien asiakaskontaktien luominen ja verkostoitumisen merkitys
- Asiakkaan kohtaaminen
- Asiakkaiden luottamuksen voittaminen
- Asiakkaan kuuntelu
14.15 Kahvi
15:30 Loppukeskustelu
16:00 Koulutuspäivä päättyy
2.päivä
9.00 Onnistuneen myyntityön vaiheet 2
- Asiakkaan tarpeen mukaisen palveluratkaisun tuottaminen
- Tarjouksen laatiminen
- Ratkaisun esittäminen ja argumentointi
- Vastaväitteiden käsittely
10.30 Tauko
10.45 Onnistuneen myyntityön vaiheet 3
- Hinnan myyminen ja kaupan päättäminen
- Palvelun tuottaminen
- Asiakassuhteen jatkumisen varmistaminen
- Jälkimarkkinointi
12.00 Lounas
13.00 Omien myyntitaitojen kehittäminen
- Identiteetti ja asenne
- Aktiivinen kuuntelu
- Oman myyjäprofiiin pohdintaa
14.15 Kahvi
14:30 Loppukeskustelu
15:15 Koulutuspäivä päättyy
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.