Asiantuntijan myyntivalmennus

Kesto: 1.0 pv

Tarjouspyyntö asiakaskohtaisesta toteutuksesta

Kuvaus

Osaatko myydä omaa osaa­mistasi tehok­kaasti? Koulu­tuk­sessa pohdimme syväl­li­sesti myynnin ja myyn­ti­tai­tojen merki­tystä asian­tun­ti­jatyössä, ja käymme läpi asian­tun­ti­ja­pal­ve­luiden myyn­ti­pro­sessin vaihe vaiheelta. Pohdimme asian­tun­ti­ja­pal­ve­luiden myyntiä niin myyjän kuin ostajankin näkökulmasta. Pien­ryh­mä­val­men­nuk­semme antaa runsaasti tilaa keskus­te­lulle ja muiden osal­lis­tujien koke­muk­sista oppi­mi­selle.

Hyödyt osallistujille

  • Ymmärrät myyn­ti­tai­tojen merki­tyksen oman asian­tun­ti­ja­työsi kannalta
  • Ymmärrät asia­kas­läh­töisen toimin­ta­tavan ja arvo­myynnin peri­aatteet
  • Tunnistat asian­tun­ti­ja­pal­ve­luiden myyn­ti­pro­sessin eri vaiheet
  • Osaat hahmottaa ostajan näkö­kulmaa myyn­ti­ti­lan­teissa ja opit käymään tulok­sel­lisia myyn­ti­kes­kus­teluja
  • Tunnistat omat vahvuutesi ja kehit­tä­mis­koh­teesi myyn­ti­työssä
  • Saat asian­tun­ti­ja­pal­ve­luillesi entistä enemmän tyyty­väisiä asiak­kaita

Kenelle

Tuotepäälliköille, projektipäälliköille ja muille asiantuntijoille suunnattu käytännönläheinen myyntivalmennus, joka vahvistaa osallistujien asiantuntijapalveluiden myyntitaitoja.

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
14.5.20249.0015.30

08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

08:55 Etäosallistujien sisäänkirjautuminen

09:00 Millainen on hyvä asian­tuntija-myyjä?

  • Arvo­myynnin peri­aatteet
  • Asia­kas­läh­töinen toimin­tatapa
  • Ostajan näkö­kulman ymmär­tä­minen
  • Palve­luiden myynnin erityis­piirteet

Harjoitus: Omien asia­kas­tai­tojen itsear­vioin­ti­tehtävä

10:00 Tauko

10:15 Asian­tun­tijan myyn­ti­pro­sessin vaiheet

  • Myyn­tityön suun­nittelu
  • Asia­kas­lu­pauksen määrit­tä­minen
  • Asia­kas­kon­taktien luominen
  • Tehokas pitchaus – ensim­mäiset tärkeät minuutit
  • Asiakkaan luot­ta­muksen voit­ta­minen
  • Kysy­mys­tek­niikat ja aktii­vinen kuuntelu

12:00 Lounas

13:00 Asian­tun­tijan myyn­ti­pro­sessin vaiheet jatkuu…

  • Ratkaisun tuot­ta­minen ja tarjouksen laati­minen
  • Ratkaisun esit­tä­minen ja argu­men­tointi
  • Vasta­väit­teiden käsittely ja muutos­vas­ta­rinnan työs­tä­minen
  • Hinnoittelu, hinnan myyminen ja kaupan klousaus
  • Palvelun tuot­ta­minen ja asia­kas­tyy­ty­väi­syyden varmis­ta­minen
  • Asia­kas­suhteen jatku­vuuden turvaa­minen

14:15 Kahvi

14:30 Oman myyn­ti­osaa­misen hiominen

  • Itse­luot­tamus myyn­ti­työssä
  • Oman osaa­misen kiteyt­tä­minen
  • Miten asiakas suhtautuu asian­tun­tijaan?
  • Oman osaa­misen vakuuttava myyminen
  • Omien vahvuuksien ja kehi­tys­koh­teiden tunnis­ta­minen

15:30 Koulutuspäivä päättyy

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Katso tulevat avoimet toteutukset
Järjestäjä