Arvomyynti

Kesto: 2.0 pv
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Tuotekuvaus

Mitä sitten kun luukut­ta­minen ei enää toimi?

Valmen­nuk­semme keskittyy auttamaan myyjiä tilan­teissa, joissa perin­teiset myyn­ti­tek­niikat eivät enää toimi.

Inter­netin myötä asiak­kaiden osto­käyt­täy­ty­minen on muut­tunut merkit­tä­västi, joten myyn­ninkin pitää muuttua. Arvo­myynti onkin kovaa vauhtia syrjäyt­tä­mässä perin­teiset korkea­pai­ne­myynnin ”tratti-mallit”, joita myyjille on tupu­tettu näihin päiviin saakka.

Hyödyt osallistujille

  • Opit ymmär­tämään arvo­myynnin peri­aatteet ja sovel­tamaan niitä omassa työssäsi
  • Vahvistat aktii­visen kuun­telun taitojasi ja opit ymmär­tämään asiak­kaitasi entistä syväl­li­semmin
  • Osaat laatia ja myydä ratkaisun, joka täyttää asiakkaan todel­liset tarpeet
  • Opit hyödyn­tämään tehok­kaasti tilanteet, joissa asiakkaan ostoikkuna on auki
  • Opit tuot­tamaan asiak­kaallesi enemmän arvoa ja saavutat parempia myyn­ti­tu­loksia.

Kenelle

Valmen­nuk­semme sopii niin uusille lupauk­sille kuin koke­neem­mille myyn­ti­ke­tuille. Innos­ta­vassa ilma­pii­rissä, yhdessä muiden myyjien kanssa, sukellat arvo­myynnin maailmaan ja opit ymmär­tämään asiak­kaittesi ajat­telua entistä syväl­li­semmin.



1. päivä – Arvo­myynnin perusteet

8.30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

9.00 Tilai­suuden avaus

9.15 Muutokset asiak­kaiden osto­käyt­täy­ty­mi­sessä

  • Ennen ja jälkeen inter­netin
  • Käyntien sopi­misen vaikeus
  • Miksi asiakkaan kannattaa tavata juuri sinut?

Harjoitus: Oman myyn­ti­fi­lo­sofian pohdis­kelua

10.30 Tauko

10.45 Mitä arvo­myynti on?

  • Asia­kas­arvon tuot­ta­miseen perustuva myyn­ti­fi­lo­sofia
  • Miten arvo­myynti eroaa tuote­myyn­nistä ja ratkai­su­myyn­nistä
  • Luot­tamus onnis­tu­misen edel­ly­tyksenä

12.00 Lounas

13:00 Asia­kas­arvon määrittely

  • Arvo syntyy asiakkaan mielessä
  • Tekninen arvo
  • Talou­del­linen arvo
  • Tunnearvo
  • Imago ja statusarvo
  • Asiakkaan todel­liset koko­nais­kus­tan­nukset ja koko­nais­hyödyt

14.15 Kahvi

14:30 Millaista osaa­mista arvo­myynti vaatii?

  • Empatia eli aset­tu­minen asiakkaan asemaan
  • Kuun­te­lu­taito ja oikeiden kysy­mysten esit­tä­minen
  • Asiakkaan toiminnan syväl­li­sempi ymmär­tä­minen
  • Asiakkaan autta­minen omien tarpeiden sanoit­ta­mi­sessa
  • Sanat­tomien viestien tulkinta

16:00 Koulu­tus­päivä päättyy

 

2. päivä – Asia­kas­läh­töinen toiminta

8.30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

9.00 Asia­kas­läh­töinen toimin­tatapa

  • Myyn­ti­läh­töisen ajat­telun ongelmat
  • Myyn­ti­pro­sessin viilaa­mi­sesta asiakkaan osto­pro­sessin ymmär­tä­miseen

Harjoitus: Omien myyn­ti­tai­tojen arviointi

10.30 Tauko

10.45 Asiakkaan osto­käyt­täy­ty­misen ymmär­tä­minen

  • Asiakkaan osto­pro­sessin vaiheet
  • Luot­tamus kaiken keskiössä
  • Kaupanteon riskit ostajan näkö­kul­masta
  • Kaupanteon ”näky­mät­tämät” esteet
  • Ostoikkuna

12.00 Lounas

13.00 Asiakkuus-käsite ja käytäntö

  • Asiak­kuuksien johta­minen
  • Asiak­kuuden arvon määrit­tä­minen
  • Asiak­kuuksiin liit­tyvät myyn­ti­po­ten­tiaali

14.15 Kahvi

14:30 Asiak­kuuksien syven­tä­minen

  • Miten yhdis­tetään arvo­myynti, palve­lu­nä­kö­kulma ja lisä­myynti?
  • Osto- ja myyn­ti­pro­sessien yhdis­tä­minen ylivoi­mak­seksi yhteis­työ­suh­teeksi
  • Asia­kas­ko­ke­muksen syven­tä­minen, luot­tamus ja lisä­arvon luominen

15:30 Loppu­kes­kustelu

16:00 Tilaisuus päättyy

Peruutusehdot
Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin kaksi (2) viikkoa ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!