Ymmärrä asiakastasi, kasvata myyntiäsi!

Julkaisija: Viestar Oy
Tyyppi: eLearning | Kesto: 8.0 tuntia
Ymmärrä asiakastasi, kasvata myyntiäsi! -verkkokurssi
1 Kpl
Ymmärrä asiakastasi, kasvata myyntiäsi! eLearning (kesto 8.0 tuntia)
200,00 €
+ alv. 24%.

Tuotekuvaus

Mitä sinun yrityksessäsi tehdään asiakasymmärryksen lisäämiseksi, ja oikeiden tuotteiden ja palvelujen tarjoamiseksi?

Miten asiakasymmärrys näkyy myynnissä? Entä tuotekehityksessä ja markkinoinnissa? Osaatko hyödyntää asiakasymmärrystä kustannussäästöjen kautta?

Jos kassavirtasi kuivuu tai tuotekehitys tuntuu osuvan aina vähän vikaan, voi kysymys olla itse asiassa asiakkaittesi ymmärtämisestä (tai sen takkuamisesta). Voit kaataa aina enemmän rahaa maksettuun mainontaan, mutta tulokset eivät parane ilman asiakasymmärrystä. 

Kustannukset kasvavat, päänsärkysi kasvaa, laskupino ei häviä… 

Nekin asiakkaat, jotka ovat sinulta ostaneet, eivät tule takaisin, ja et ehkä ymmärrä miksi. Joudut jatkuvasti panostamaan uusasiakashankintaan, mikä on paljon kalliimpaa kuin vanhojen, tyytyväisten asiakkaiden hoito. 

Tuntuuko sinusta, että tilanne ei koskaan muutu, ja tahkoat samaa tilannetta uudestaan ja uudestaan? Yrittäminen tuntuu toivottomalta taistelulta tuulimyllyjä vastaan, ja omat voimat hupenevat päivä päivältä…

Asiakasymmärryksen parantamisella yrityksesi voi kuitenkin toimialasta riippumatta lisätä myyntiään ja pienentää kustannuksiaan, asiakasuskollisuuden kasvaessa samalla!

Siksi olen rakentanut sinulle verkkokurssin, joka auttaa sinua pääsemään asiakkaittesi ajatuksiin ja parantamaan omaa liiketoimintaasi. Kurssin sisältö on hyödyllinen sinulle riippumatta siitä, toimitko valmistavassa teollisuudessa tai vaikkapa palvelualalla.

 

Miksi tämä valmennus auttaa sinua kehittämään liiketoimintaasi?

  • Asiakastiedon tehokkaampi hyödyntäminen antaa sinulle suoran kilpailuedun.
  • Opit, miten kohdistat viestisi, tuotteesi ja palvelusi oikeille kohderyhmille. Älä ole kaikkea kaikille!
  • Saat keinoja, joilla muutat yrityksesi toimintaa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Tyytyväinen asiakas tulee uudestaankin ostoksille.
  • Kurssin avulla saat suoria kustannussäästöjä tehokkaamman tuotekehityksen ja markkinoinnin kautta.
  • Sisältö on jaoteltu tiiviisiin kokonaisuuksiin, joihin on helppo palata myöhemmin.
  • Opiskelet silloin, kun sinulle sopii. Ei kalenteriin sidottua aikataulua!

Voit osallistua itseopiskelukurssille mistä tahansa, kunhan sinulla on vain tietokone tai mobiililaite, ja internetyhteys. Kurssin kesto on neljä viikkoa.

 

Kurssin sisältö:

Viikko 1: Orientaatio

Nyt startataan kurssi! Kurssin esittely ja sisältö:

  • Opit, mitä kaikkea tulet oppimaan!
  • Pääset kurkkaamaan asiakasymmärryksen maailmaan ja sen merkitykseen liiketoiminnallesi
  • Orientoidut omaan tilanteeseesi ensimmäisten tehtävien kautta

 

Viikko 2: Asiakastieto

Tutustut erilaisiin mahdollisuuksiin asiakastiedon hyödyntämisessä. Opit esimerkiksi:

  • Mikä on asiakastietoa ja missä se piileksii?
  • Onko asiakastiedolla roolia viestinnässäsi? Millaista? Entä tuotannossa?
  • Datan monet kasvot
  • Esimerkkejä oikeasta elämästä – miten muut tämän tekivät?

 

Viikko 3: Segmentointi

Miten asiakastiedon pohjalta löydät sinulle oikeat kohderyhmät. Opit esimerkiksi:

  • Mitä segmentointi on
  • Mikä on hyvän segmentoinnin merkitys markkinoinnille, liiketoiminnalle ja tuotekehitykselle
  • Kuinka minä voin segmentoida?
  • Esimerkkejä onnistuneista segmentoinneista

 

Viikko 4: Asiakasymmärrys 

Ahaa-elämyksen seuraukset liiketoiminnalle. Opit esimerkiksi:

  • Mitä asiakasymmärrys eli customer insight on
  • Miten tieto ja ymmärrys eroavat?
  • Miten saat parhaan hyödyn yrityksellesi asiakkaan kengissä kävelemisestä?
  • Esimerkkejä onnistumisista ja sudenkuopista – varo näitä!

 

Hyödyntämällä kurssin oppeja saat suoraa hyötyä omaan liiketoimintaasi monellakin eri tavalla. Ilmoittaudu nyt!

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!