ITIL® 4 Foundation eLearning 12 months + suomenkielinen opetus + Exam + Exam Simulator

Julkaisija: Wakaru Oy
Tyyppi: eLearning | Kesto: 16.0 tuntia
ITIL® 4 Foundation eLearning 12 months + suomenkielinen opetus + Exam + Exam Simulator
1.00 Kpl
ITIL® 4 Foundation eLearning 12 months + suomenkielinen opetus + Exam + Exam Simulator eLearning (kesto 16.0 tuntia)
795,00 €
+ alv. 24%.

Tuotekuvaus

Tutustu tuotteeseen opiskelemalla pari ensimmäistä osaa englanniksi täältä tai suomeksi täältä.

Tavoite
Kurssi esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa. Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL 4 Foundation -sertifiointitesti.

Kohderyhmä
Kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä. Kurssi on suositeltava myös ITIL v3 Foundationin käyneille. 

Esitietovaatimukset
Kurssille ei ole esitietovaatimuksia.

Kurssin ohjelma
IT Infrastructure Library (ITIL) on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4:n mukaan nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:

  • Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
  • ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
  • ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
  • Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
  • 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
  • Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna


Mainitut osa-alueet muodostavat palveluiden johtamiselle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin.

 

itSMF Finland ry on epävirallisesti suomentanut tärkeimmät käsitteet. Sanaston voita ladata täältä.

Kurssimateriaali
Kurssimateriaali on sekä englanninkielinen ja opetus on saatavissa sekä englanniksi että erikseen suomeksi. Kurssin eLearning-aineisto on käytössä 12kk aktvoinnin jälkeen.


Osaamisen todistaminen sertifioinnilla
Kurssilla suoritettavat harjoitukset valmentavat samalla osallistujia kurssin jälkeen suoritettavaan sertifiointitestiin. Sertifiointi mahdollistaa jatko-opiskelun seuraaville tasoille. Tähän valmennuspakettiin kuuluu etävalvottu sertifiointitesti.

Etävalvottu sertifiointitesti: Saat voucherin, jonka avulla voit varata itsellesi etävalvotun, omatoimisesti suoritettavan online-testin. Testi suoritetaan omalla koneella. Rekisteröintiohjeet löydät täältä ja seikkaperäiset ohjeet tenttiä varten: Windows, Mac. Huomioithan voucherin voimassaoloajan saamastasi Peoplecertin viestistä. Voucheri on oletusarvoisesti voimassa 12kk. Voimassaolon pidentäminen maksaa erikseen. Sertifiointitestin kieli on englanti.

 

 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The SwirlTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!